Nieuws
cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077-savefiles groter dan 8 MB raken corrupt

Gebruik vooral niet de duplicatieglitch

Geschreven door Michel Musters op
Een pas gevonden bug in Cyberpunk 2077 zorgt er voor dat savefiles die groter zijn dan 8 MB niet werken.

8 MB is een ingestelde limiet voor savefiles in de game, zo heeft een speler op Reddit achterhaald. Wanneer men daar overheen gaat, raakt de savefile corrupt. Het zou om alle platformversies van de game gaan.

Op GOG.com, dat eigendom is van Cyberpunk 2077-ontwikkelaar CD Projekt Red, wordt gemeld dat de enige oplossing is om een oudere savefile te gebruiken. In datzelfde bericht laat men tevens weten dat savefiles in de toekomst mogelijk groter gemaakt kunnen worden via een patch, maar dat corrupte savefiles voor altijd onbruikbaar blijven. Daarom wordt mensen aangeraden een eerdere savefile te laden.

Hoewel het niet vaak voorkomt dat de bestandsgrootte van een Cyberpunk 2077-savefile over de limiet gaat, is het vooral een probleem die de kop opsteek wanneer spelers via een glitch items dupliceren. In het bericht op GOG.com wordt dan ook aangeraden een savefile te laden waar de duplicatieglitch niet in is gebruikt. Ook raadt men aan minder items en crafting materialen te verzamelen in de game.

cyberpunk 2077

Dit artikel delen:

Lees meer

Dit zijn de 10 beste games van 2020 - Gamer.nl Podcast 312 I Am Jesus Christ laat van zich zien
25

Reacties op: Cyberpunk 2077-savefiles groter dan 8 MB raken corrupt

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    KoningDriessen

    • 20 december 2020 12:47
    Klinkt als de ps3 skyrim bug

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 20 december 2020 12:50
    Ik heb dat spel nog niet, maar ben nu al cyberpunk moe

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lord Ganon

    • 20 december 2020 12:58
    De soap eindigt nietโ€ฆ wat een blamage

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 20 december 2020 13:21
    This is fineโ€ฆ ๐Ÿ”ฅ๐Ÿถโ˜•๏ธ๐Ÿ”ฅ

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RR020

    • 20 december 2020 13:58
    The bold and the beautiful is er niets meeโ€ฆ De soap wordt met de dag groter! Ze moeten de console gamers, zowel last als next gen, gewoon mededelen; leg de game een half jaar in de kast en over een half jaar her relaese. Wie dat niet wil goed geregelde refund. Over half jaar ook meteen een goede next gen versie.En wie de game wel op deze manier wil spelen veel plezier.

    Ikzelf heb Cyberpunk een uur gespeeld en daarna in de kast gegooid. Bagger graphics, HDR en bugs. Ik wacht wel op een fatsoenlijke next gen versie.

    Het idee is super, de uitvoer complete bagger en wie nu wel geniet van de game veel plezier!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 20 december 2020 14:10
    @RR020 Dit is toch precies de maatregel die Sony genomen heeft?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RR020

    • 20 december 2020 17:52
    @darkmanwls Nee.. gewoon zeggen dat de game niet speelbaar is nu en grafisch op alle consoles niet speelbaar is. Dat het spelen op eigen risico is en ze aanraden de game later te spelen. Het liefst na de next gen update op een next gem console.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 21 december 2020 09:00
    @RR020 Dat is iets waar je op pc mee weg kan komen wat een meer open en aanpasbaar systeem is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormFox

    • 20 december 2020 14:27
    Cyberpunk 2077, the gift that keeps giving.
    Wat een hoop gebitch over dit spel, maar ik heb op de PC afgezien van wat cosmetische glitches weinig last en vermaak mij om het online kiddie gejank.

    Cyberpunk gaat na een tijdje net zo groot worden als The Witcher, alleen moet je dit pareltje niet gaan spelen op een 7 jaar oude potato console. Tijd om te up graden dus.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 20 december 2020 14:47
    @StormFox Gelukkig heeft Harry Hol hier dus een column over geschreven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 20 december 2020 15:01
    @StormFox Wat een kul argument weer.

    Dan had CD Red hem niet moeten uitbrengen voor deze consoles.

    Daarnaast genoeg grote andere games die WEL goed draaien zoals Red Dead Redemption II.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 20 december 2020 15:44
    @StormFox bij mij loopt ie ook erg goed op de pc maar jij en ik zijn niet de enigste op de wereld, toch?

    Tijd om te upgraden? Ik speel zelf op een rtx 3080 met i9-9900k zonder problemen.. Een maat van me op een rtx 3090 en i9-9900k maar bij hem loopt het spel vast om de 10 seconden.. Crasht het of zijn hele pc loopt vast en moet ie hard rebooten. Heeft toch niks met upgraden te maken?

    Kiddie gejank? Dus mensen die er al 10 jaar op zitten te wachten, speciaal vakantie genomen hebben en weet ik het allemaal die nu pissig zijn omdat de game niet werkt (de game wordt niet voor niets uit de ps4 store gehaald en er is ook een rede dat je nu makkelijker kan refunden) zijn aan het janken? Zei cd project red zelf niet dat ze het uit zouden brengen als "when the game is ready"?

    Nou leuk allemaal voor je maar als je verder kijkt dan alleen jezelf zul je toch heel gauw zien dat deze game niet ready is.๐Ÿ˜‚

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LarsCornelis

    • 20 december 2020 16:39
    @StormFox Ja echt belachelijk dat mensen verwachten dat een PS4- of Xbox One-game gewoon werkt op een PS4 of Xbox One. Haha echt kiddie ben je dan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 20 december 2020 17:47
    @LarsCornelis Dit dus.
    Hardstikke tof voor je @StormFox dat jij de game wel kan spelen. Maar het is gewoon niet goed te praten dat een game die wordt uitgegeven voor een bepaald systeem niet goed werkt op dat systeem.
    "ja maar het is een oud systeem" is echt een super elitair en gewoon verschrikkelijk DOMME en arrogante stelling.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    oropher

    • 20 december 2020 19:24
    @darkmanwls oh, dus alle slechte console ports hadden ook van steam moeten worden gehaald?
    Tenslotte was het voor veel mensen toen slecht speelbaar.
    "Iets met je plek kennen als je er weinig geld voor overhebt."

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 21 december 2020 08:57
    @oropher Ja inderdaad ja, maar het is ook appels met peren vergelijken. Steam is een store die niet van de fabrikant van het systeem zelf is.
    En wat bedoel je met "je plek kennen en er weinig geld voor over hebben?" klinkt mij als dat zelfde elitaire toontje in de oren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 20 december 2020 19:43
    @LarsCornelis je mag toch wel verwachten dat een game fatsoenlijk draait op een console waar deze voor uitkomt?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LarsCornelis

    • 20 december 2020 22:33
    @fonsrutte dat mag je zeker verwachten, dat is ook precies mijn punt ;-) Ik reageer cynisch op StormFox. Doen alsof je met een PS4 of Xbox One niet beter mag verwachten is, zoals darkmanwls al treffend zegt, ontzettend elitair en arrogant.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Darkness2K7

    • 20 december 2020 14:52
    nu snap ik de problemen van sony
    dit past niet meer op de memorycard :)
    gelukkig heb ik er nog 2 :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ollongren

    • 20 december 2020 15:45
    Dus je gaat eerst je eigen save file bewust glitchen en vervolgens huilen dat de save file niet meer bruikbaar is.

    Jeugd van tegenwoordig. Niks kunnen, niks incasseren, wel afgeven op alles wat ze consumeren.