Nieuws
Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077-ontwikkelaar werkt aan nieuwe games

Ook wil het multiplayeropties aan de Cyberpunk- en The Witcher-franchises toevoegen

Geschreven door Michel Musters op
Cyberpunk 2077-ontwikkelaar CD Projekt Red is begonnen aan de vroege ontwikkeling van nieuwe games.

Dat heeft het bedrijf bevestigd bij het bekendmaken van diens kwartaalcijfers. De studio is op dit moment een onbekend aantal nieuwe projecten "aan het verkennen". Het is niet duidelijk wat de nieuwe projecten inhouden. Wel liet het bedrijf weten dat het "geleidelijk" multiplayerelementen aan zowel de Cyberpunk- als The Witcher-franchise wil toevoegen, al is niet uitgesloten dat dit via nieuwe games binnen de reeksen gebeurt.

CD Projekt bevestigde ook dat de PS5- en Xbox Series X en S-versies van Cyberpunk 2077 en The Witcher 3 nog altijd gepland staan voor respectievelijk het eerste en tweede kwartaal van 2022. Deze zouden eigen dit jaar nog verschijnen, maar eerder werd het uitstel al aangekondigd.

De studio is druk bezig met de updates. De next-gen update van Cyberpunk 2077 moet gratis worden voor eigenaren van de PS4- en Xbox One-versies van de game. Dat geldt ook voor de next-gen update van The Witcher 3, al wordt die game ook opnieuw uitgebracht voor next-gen consoles met alle dlc.

CD Projekt werkt ook nog altijd aan de eerste grote uitbreiding voor Cyberpunk. Over die betaalde uitbreiding is echter nog niets bekend. Ook is niet duidelijk wanneer die precies moet verschijnen. De studio liet tot slot ook weten dat het te vroeg is om Cyberpunk 2077 naar Xbox Game Pass te brengen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Champion Hill tijdelijk niet speelbaar in CoD: Vanguard op Xbox Series PS4-controller wil niet verbinden? Zo los je het op
26

Reacties op: Cyberpunk 2077-ontwikkelaar werkt aan nieuwe games

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Ziminar

    • 30 november 2021 11:41
    De next-gen update van Cyberpunk 2077 moet gratis worden voor eigenaren van de PS4- en Xbox One-versies.
    Zou dat niet PS5 en Xbox Series versies moeten zijn?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 30 november 2021 11:49
    @Ziminar Nee, als je de PS4- of Xbox One-versie van de game hebt, kun je de next-gen update gratis downloaden. Zover ik heb begrepen dan, corrigeer mij vooral als ik fout zit, iemand!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 30 november 2021 11:56
    @MichelMusters Dat klopt helemaal zo hadden ze dat al hele tijd terug bekend gemaakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 30 november 2021 12:01
    @MichelMusters Dat klopt zo hoor, ik kan met m'n PS4-versie van de game straks de current-gen versie gratis op m'n PS5 spelen. Jammer dat ik 'm al uit heb, de dlc dan maar! :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 30 november 2021 11:58
    @Ziminar De next-gen update moet gratis worden voor PS5 en Series X eigenaren met een PS4 en One versies.

    Dat was een betere verwoording geweest.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 30 november 2021 12:01
    @CroniC Het was in principe correct beschreven, maar heb er nu voor de duidelijkheid 'van de game' achter gezet ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 30 november 2021 12:11
    een multiplayer game in de soort van monster hunter, maar dan in t witcher universum, waar je dus als witchers op monsters jaagt zou wel een toffe game kunnen zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mr_joystick88

    • 30 november 2021 13:13
    Jammer dat alles multiplayer moet hebben

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Frezzle

    • 30 november 2021 13:22
    The Witcher 4 met MP opties. Letterlijk NIEMAND zit daarop tr wachten. Echt niemand.
    Dit geldt eveneens voor Cyberpunk met MP.

    Dus lijkt CDPR het een goed idee hier tijd aan te besteden.

    Want wat zou het toch tof zijn om een geldkoe als GTA online te hebben.

    Walgelijk bedrijf. Witcher 3 was legendarisch. Maar het bijna frauduleus, vals geadverteerde cyberpunk heeft laten zien in welke staat CDPR verkeerd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Argos

    • 30 november 2021 13:37
    @Frezzle ik haal bij deze je statement even onderuit. Deze NIEMAND ziet het namelijk als een welkome toevoeging.

    Comments als deze voegen naar mijn idee echt niks toe. Ga lekker een andere website vies maken met je negativiteit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 30 november 2021 14:01
    @Argos Dus negatief en kritisch zien op iets, mag je niet melden?

    Ik zit ook niet te wachten op Multiplayer opties in games als The Witcher en Cyberpunk.

    Ik denk dat de manier waarop jou nu meer doet dan het feit dat iemand er niet op zit te wachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 30 november 2021 14:34
    @Vogeltje Ik zou het graag zien dat mensen voor elk bericht wat ze willen posten zichzelf de vraag stellen: wat hoop ik te bereiken met dit bericht?

    Want soms is de reden gewoon niet zuiver. Wat hoopt een Frezzle te bereiken door wederom te gaan lopen roepen dat cyberpunk vals geadverteerd was? Dat weten we intussen wel, zelfs als je onder een steen hebt geleefd dan heb je niet aan het nieuws kunnen ontsnappen. Het is haat niet los kunnen laten, een zeer ongezonde eigenschap.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Frezzle

    • 30 november 2021 14:33
    @Argos
    Moeite met een andere mening Argos? Jij bent wellicht de enige persoon in het universum die de Witcher met multiplayer ziet als een welkome toevoeging.

    En ook dat mag gewoon ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    oropher

    • 30 november 2021 14:44
    @Frezzle Ik vind dat Cyberpunk maar zeer beperkt vals geadverteerd is.
    in ieder geval niet veel meer dan de meeste andere triple A titles.
    En ook "it runs surprisingly well on lastgen consoles" is ook gewoon waar.
    Het is bijzonder genoeg dat ze het draaiende hebben gekregen.
    Ook dat Sony CBP uit de store verwijderd, maar GTA DEFINITIVE edition er in laat staan, zegt meer over Sony dan over Cyberpunk.
    Gedwongen door adverteerders is de game op lastgen uitgebracht, geen vrije keuze.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 30 november 2021 17:42
    @oropher
    Misschien eerst maar eens de gameplay trailers vergelijken met het uiteindelijke product. Als je naast elkaar legt… CDPR moet blij zijn dat mensen geen massale rechtszaken hebben gestart, met name investeerders.
    Kijk alleen al naar de NPCs…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Argos

    • 30 november 2021 15:26
    @Frezzle

    Mijn comment was niet heel tactisch, geef ik toe. Humeur is wat minder met ochtend dienst en weinig slaap.

    Neemt niet weg dat ik je post niet echt een mening vind. Je zeikt gewoon CDPR af, niks meer en niks minder. Een mening hebben is prima maar voeg dan iets toe aan het onderwerp.

    OT:

    Ik denk dat sommige aspecten van the witcher juist in een coop modus extra tot hun recht komen. Pak nou eens het coop jagen van monster hunter world en plak dat in the witcher. Niet een volledige story campagne maar puur het stukje op monsters jagen, super dik om te doen met wat vrienden toch?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Frezzle

    • 30 november 2021 15:45
    @Argos

    No hard feelings. Maar zo ervaar ik het gewoon. Ik vind niet dat ik cdpr afzeik. Een mening of opmerking hoeft ook niet altijd iets toe te voegen. Geen enkele opmerking onder dit artikel voegt daadwerkelijk iets toe. We moeten het nieuws nemen zoals het is en gelukkig mag iedereen er op zijn eigen manier reageren. Men moet eens niet zo snel op de teentjes getrapt zijn. Enfin.

    Ik vind mijn opmerking terecht wanneer Cdpr begint over "het geleidelijk toevoegen van multiplayer elementen voor hun games". Dat is letterlijk wat in het artikel staat.

    Dat is voor mij een zware red flag wat betreft de kwaliteit van hun komende games. Zeker als je kijkt naar hoe cyberpunk verlopen is waarbij teveel ambitie de ondergang van het spel was. En nee, cyberpunk is niet meer goed te praten. Een jaar na release is het nog steeds niet wat het had moeten zijn. En als je het daar niet mee eens bent; kijk voor de gein de Night City Live Wires eens terug.

    Focus op een goede singeplayer. Dan heb je een grote groep mensen blij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    oropher

    • 30 november 2021 23:18
    @Frezzle
    Ambities moet je doorheen kijken, ik heb vanaf het prille begin absoluut niet verwacht van Cyberpunk wat veel andere mensen er van verwachtten.
    Witcher 3 is in veel opzichten niet heel anders dan Cyberpunk, en vaak minder complex met soortgelijke buggy gameplay en een niet responsieve wereld, slechte/buggy physics ETC ETC.
    Mensen hebben dat van Witcher geaccepteerd puur vanwege de setting.
    Is het een stad dan moet het opeens allemaal op GTA lijken en/of zelfs beter zijn dan dat; wat technisch haast niet kan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 30 november 2021 18:54
    @Frezzle Correctie. JIJ zit daar niet op te wachten, en wellicht ook andere mensen, maar zoals ik in een eerder bericht al zei, er zijn wel degelijk ideeen te verzinnen waarop een multiplayer game in de witcher franchise heel tof zou kunnen zijn. Er wordt ook niet gesproken over dat het the witcher 4 met een MP toevoeging zal zijn. het kan ook een spin off zijn. En daar zou ik wel degelijk op zitten wachten.
    Dus jouw "niemand" is onzin.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 30 november 2021 16:03
    Adam Kicinski is de nieuwe Todd Howard, alles wat die gast beloofd moet je met een vrachtwagen met zout nemen.