Nieuws
Grand Theft Auto 5

Current-gen upgrade Grand Theft Auto 5 mogelijk uitgesteld

Release staat nu officieel nog op maart van dit jaar

Geschreven door Michel Musters op
De current-gen upgrade van Grand Theft Auto 5 voor PlayStation 5 en Xbox Series X en S wordt mogelijk uitgesteld naar april of mei.

De PS5- en Xbox Series-versie van Grand Theft Auto 5 had eigenlijk al vorig jaar uit moeten komen, maar werd toen uitgesteld naar maart van dit jaar. De Braziliaanse dataminer Matheusvictorbr (vertaald door ResetEra) meldt echter dat de ontwikkeling van het spel voor uitdagingen zorgt. 

Dat zou er voor kunnen zorgen dat de releasemaand van maart naar april of mei wordt uitgesteld. Matheusvictorbr meldt dat Rockstar binnenkort een artikel publiceert waarin het meer duidelijkheid gaat geven over deze situatie.

Vooralsnog is alleen officieel bekend dat de current-gen versie van GTA 5 ergens in maart zou moeten verschijnen. De game verscheen oorspronkelijk in 2013 op Xbox 360 en PlayStation 3. GTA 5 is daarna ook op pc, PlayStation 4 en Xbox One uitgekomen. Het spel is al wel speelbaar op PlayStation 5 en Xbox Series X en S via backward compatibility, maar de aankomende versie moet diverse verbeteringen doorvoeren.

Dit artikel delen:

Lees meer

Eleven Table Tennis bevestigd voor PlayStation VR2 Phil Spencer: 'Game Pass-achtige service op PlayStation onvermijdelijk'
16

Reacties op: Current-gen upgrade Grand Theft Auto 5 mogelijk uitgesteld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • PessimisticGamer1

    • 18 januari 2022 09:27
    Rockstar melkt lekker de koe he hier

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 18 januari 2022 09:52
    @PessimisticGamer1

    Je hoeft het niet te kopen..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • PessimisticGamer1

    • 18 januari 2022 09:56
    @san5324

    Daar ben ik wel blij om ja

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 18 januari 2022 11:12
    @san5324

    Geldt dat niet voor alle games , remasters, remakes en ook eigenlijk wel micro transacties en NFTs?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 18 januari 2022 13:53
    @san5324 Dooddoener argument nr1.
    Je hoeft het idd niet te kopen. Maar ze besteden er wel tijd en resources aan.
    Aan een game die inmiddels al 9 jaar oud is. En ook gewoon speelbaar is op de huidige hardware.
    Ik denk dat er zo goed als geen mensen zijn die hier op zitten te wachten ipv een NIEUWE GTA!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 18 januari 2022 10:27
    @PessimisticGamer1 Nee, gamers doen dat. Rockstar stelt de koe beschikbaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • PessimisticGamer1

    • 18 januari 2022 11:26
    @gimbal2
    Zeker waar. En het erge is. Ik geef Rockstar ook nog gelijk ook als ze daar keihard mee cashen. Wie zou dat nou niet doen.
    But i do love myself some money

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 18 januari 2022 14:47
    @PessimisticGamer1 Natuurlijk hebben ze gelijk. Je moet wel echt heel arrogant zijn om te beweren dat een bedrijf het recht niet heeft om haar bestaande producten te blijven verkopen.

    Want natuurlijk zijn ze bij Rockstar GTA 6 aan het ontwikkelen (nog altijd geen bewijs van naar mijn idee) en ze hebben maar 2 mensen rondlopen dus als die aan een GTA 5 upgrade werken dan ligt het werk aan de niet bestaande GTA 6 meteen stil.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Hoofd

    • 18 januari 2022 10:54
    @PessimisticGamer1 Je moet altijd eerst de koe hooi geven zodat je haar kunt melken. Daarna gewoon over haar heenrijden en je krijgt je hooi terug en je hebt je melk. Kassa !!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 18 januari 2022 11:56
    ps2 xbox generatie 3 gta games, ps3/360 2 gta games plus 2uitbreidingen en dan ps4 xbox one 1 gta game van de vorige generatie nog wel

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 18 januari 2022 12:48
    Kunnen we als game community Rockstar niet aanklagen voor machtsmisbruik? Iedereen is er klaar mee, maar zodra ze 1 pixel laten zien van 6, is het; TAKE MY MONEY!
    Als een stel koude kalkoenen zitten we allemaal met waterige ogen en schuddende klauwtjes te smachten naar een nieuwe fix.
    Ik vind Rockstar helemaal niet cool meer; een game 3 generaties laten passeren is not done. Je moet je fans gewoon wat meer gunnen. Dan maar in de vorm van story telling dlc oid zoals ze met 4 hebben gedaan. Dat was nog lachen en vernieuwend. Maar wat ze nu met online allemaal aan het doen zijn is gewoon klaar. Dat is gewoon niet tof meer. Alles wat daarop uitkomt is een herhaling van eerdere gedane zaken; koop een veel te dure toko en ga werken. Missie wise is de rek er helemaal uit, dus voelt het echt als werken. Begrijp mij niet verkeerd; ik heb het kapot gespeeld. Bezit iedere toko en heb een verzameling voortuigen om u tegen te zeggen en alles zonder ook maar 1 sharkcard aan te schaffen. Dus ja ik heb mijn portie werken wel gehad.

    En wat nou he.. stel GTA 6 gaat tegenvallen.. dat iedereen zoiets heeft; hebben we daar ruim 10 jaar op zitten wachten.. volgend jaar is GTA 5 10 jaar!! oud mensen.. jeeez

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • PessimisticGamer1

    • 18 januari 2022 13:44
    @kleinekoosjer

    Najah, ze hebben ook wel RDR2 uitgebracht. Tis niet dat je zoiets ffe in een jaartje met 10 man in elkaar kan flansen.Moet zeker wel een nieuwe GTA komen maar ze maken toch echt wel de meest grote en gedetailleerde games. En om iets gedetailleerd te maken heb je tijd niet aan je zij staan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 18 januari 2022 13:56
    @PessimisticGamer1 Maar ps3/xb360 generatie hebben ze dus 2 GTA's, met 2 uitbreidingen PLUS RDR1 met een uitbreiding uitgebracht

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 18 januari 2022 14:01
    @Messtranor Dat wel maar dat waren ook kleinere games.

    Qua scope is Red Dead Redemption II de grootste en meest gedetailleerde game die ik heb gespeeld.

    Van de missies tot de random events, alles was perfect.

    En perfectie kost nu eenmaal tijd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 18 januari 2022 14:34
    @bigds9fan Daar kan je over discusseren uiteraard. Ik was onder de indruk van de detail en de omvang van de wereld. Gameplay wise vond ik het een van de saaiste games die ik ooit heb gespeeld. Ik kwam er niet door.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 18 januari 2022 15:08
    @Messtranor Tja dat kan.

    De game nam de tijd voor alles maar dat kon ik wel waarderen.