Nieuws

Current gen-update The Witcher 3 verschijnt in vierde kwartaal van dit jaar

Nog even geduld

Geschreven door Michel Musters op
De current gen-update voor The Witcher 3: Wild Hunt komt in de vierde kwartaal van dit jaar uit.

Dat heeft CD Projekt Red aangekondigd. De update moet dus ergens tussen oktober en december dit jaar verschijnen. Het gaat daarbij om de Complete Edition van de game.

De nieuwe versie van The Witcher 3 ontvangt "diverse visuele en technische verbeteringen" voor de PlayStation 5- en Xbox Series X en S-versies, waaronder ray tracing en snellere laadtijden. Deze verbeteringen gelden zowel voor het hoofdspel als de uitgekomen uitbreidingen. Mensen die het spel al hebben kunnen de update gratis binnenhalen.

In maart dit jaar liet CD Projekt Red weten aan een nieuwe The Witcher-game te werken. Het spel wordt niet ontwikkeld op de eigen engine van de Poolse ontwikkelaar, maar op Unreal Engine 5. Meer details zijn er nog niet.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe artwork van horrorgame The Callisto Protocol getoond Ace Combat 7 krijgt Top Gun: Maverick-dlc
23

Reacties op: Current gen-update The Witcher 3 verschijnt in vierde kwartaal van dit jaar

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 20 mei 2022 09:25
    Gaan we hem dan weer eens oppakken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sparky

    • 20 mei 2022 09:32
    Ben nooit helemaal gestopt met Witcher 3. De spelwereld is zo ontzettend goed gemaakt dat ik ernaar blijf terugkeren. Heel benieuwd naar de current-gen, maar ik kijk met nog veel meer spanning uit naar de nieuwe Witcher. Al zullen ze daar na het debacle van Cyberpunk wel uitgebreid de tijd voor nemen..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 20 mei 2022 10:04
    @Sparky Ben door de overgang naar Unreal Engine wel minder bang voor een soortgelijk probleem. Dit is een breed ondersteunde engine waar veel kennis voor voorradig is.
    CP draaide op hun eigen engine, dus alle problemen moesten ze ook zelf oplossen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sparky

    • 20 mei 2022 10:17
    @Messtranor Ah ja, goed punt. De diepgang van de Witcher lore gecombineerd met de graphics van de nieuwe Unreal Engine, moet haast wel fantastisch worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 20 mei 2022 10:21
    @Sparky Ik hoop wel dat ze, doordat je niet meer vast zit aan t character van Geralt nu meer je eigen character laten maken. Dat miste ik wel een beetje aan deel 3, Je kan niet echt een nieuwe playthrough doen met een nieuwe build en een heel andere ervaring hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tyranus

    • 20 mei 2022 10:28
    @Messtranor dat was juist de kracht van de game , een geweldig personage

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 20 mei 2022 10:53
    @Tyranus Snap ik, en dat was ook geweldig voor 3 games. Maar het lijkt me ook mooi om nu in die wereld een eigen character te kunnen spelen. En je kan nog steeds een vaste identiteit verbinden aan een character die je wel zelf kunt vormen qua abilities en dergelijke.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 20 mei 2022 11:30
    @Messtranor
    Dat kon toch juist wel? Je kan heel andere gear craften waarmee je in een totaal andere talent-tree kan investeren. Je kan een volledige magic-build maken, of een strength-build of juist een potion-build. Ik vond daar best veel verschil tussen zitten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 20 mei 2022 12:02
    @The_Stifmeister Maar je vocht altijd met de 2 zwaarden, en had altijd dezelfde moves. Terwijl als ze Geralt loslaten zitten ze ook niet meer vast aan de wolf school, en kunnen ze dus compleet andere vechtstijlen gaan gebruiken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 20 mei 2022 12:22
    @Messtranor
    Dat is waar, al zaten er wel andere moves in die skill tree.

    Maar de volgende Witcher is zonder Geralt, dus we gaan het zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 21 mei 2022 07:23
    @Messtranor deel 2 had dat veel minder paar keuzen net even anders en heel het verhaal werd anders, deel 3 had het ook maar 1 keuze had niet zoveel inpact als in deel 2 vond ik zelf. Heb zoveel verschillense eindes gezien in 2 en bij 3 maar een paar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 21 mei 2022 09:37
    @hulstpower Klopt, maar ik heb t niet zozeer over verhaal technisch, meer over hoe je bijvoorbeeld in skyrim kan spelen als een zwaardvechter, maar ook als een boogschutter, of als een mage, etc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 21 mei 2022 12:07
    @Messtranor ja maar skyrim en witcher zijn 2 verschillende games en witcher 3 ging verder oo wat 2 zo goed maakte. Misschien kunnen ze met het nieuwe deel meer de kant op van skyrim al betwijfel ik dat ze dat doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 21 mei 2022 13:45
    @hulstpower :) dat is nou precies mijn punt :) Ze hoeven niet exact skyrim te kopieren, dat was een voorbeeld. 't punt is dat ze meer verschillende speelstijlen kunnen gebruiken

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tyranus

    • 20 mei 2022 10:27
    @Sparky er is al een demo van unreal 5 in een witcher achtige wereld .. fantastisch

    Medieval Game Environment UE4 / UE5 Demo RTX 3080 Gameplay - True Next-Gen Graphics

    Zoek deze maar eens op youtube

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 20 mei 2022 10:19
    Ik ga hem zeker weer een keer spelen tegen die tijd, Natuurlijk wel even afhankelijk van wat er nog uit komt tegen die tijd en wat voor mij prio gaat hebben, maar hoe dan ook ga ik hem nog een keer spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tyranus

    • 20 mei 2022 10:28
    Ik zit op level 100 maar ga hem weer spelen op series x

    Mastercrafted griffin en aerondight

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baukereg

    • 20 mei 2022 11:21
    Ga ik wel even proberen om te kijken hoe het er uit ziet op mijn nieuwe PC, maar een flawed game valt natuurlijk niet te fixen door de graphics op te poetsen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 20 mei 2022 16:06
    @Baukereg ??

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vaiio

    • 20 mei 2022 12:19
    Ik maak me op voor nog eens 250 uur doorbrengen in de wereld van de Witcher :)