Nieuws
Cyberpunk 2077

Update: Current gen-update Cyberpunk 2077 komt vandaag uit

Gratis proefperiode van vijf uur

Geschreven door Redactie Gamer.nl op
Update: Inmiddels heeft CD Projekt Red de komst van de update voor Cyberpunk 2077 bevestigd in de livestream.

Patch 1.5 voor Cyberpunk 2077 wordt beschikbaar gesteld voor alle platforms waar de game al voor beschikbaar is. Tevens krijgt de game verbeterde ondersteuning voor Xbox Series S/X en PlayStation 5. 

Alle versies ontvangen nieuwe wapens, verbeterde perks, nieuwe appartementen voor V, betere besturing van voertuigen en een verfijning van gameplay, economie en loot. Voor de PS5 en Xbox Series S/X worden onder andere een 4K-resolutie, ray tracing voor lokale schaduwen. spatial audio voor koptelefoons, snellere laadtijden, verbeterde reacties van omstanders en meer. Tevens worden DualSense-functies toegevoegd aan de PlayStation 5-versie. 

Voor Xbox Series X en PlayStation 5 zijn twee grafische opties beschikbaar: performance en ray-tracing. In de performance modus draait de game grotendeels op 60fps, maar zonder ray tracing. De volledige details zijn in de afbeelding hieronder te vinden. 

De eerder gelekte proefperiode van vijf uur wordt tevens ook beschikbaar gesteld voor PS5-gebruikers. Gebruikers op dit platform moeten apart de PS5-versie installeren, waar Xbox-bezitters een update kunnen downloaden.

De patch 1.5 wordt nu uitgerold voor alle platformen. Cyberpunk 2077 is beschikbaar voor PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series S/X, pc en Google Stadia.

Volledige details over patch 1.5 zijn te vinden op de website van CD Projekt Red.

Cyberpunk patch notes
Cyberpunk patch notes

Origineel bericht: De current gen-update voor Cyberpunk 2077 komt vandaag beschikbaar op PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Vanmiddag om 16:00 uur zendt CD Projekt Red een stream uit waarin dat wordt aangekondigd. Het officiële Twitter-account van Xbox Nederland publiceerde de promotie voor de nog niet aangekondigde update te vroeg, waardoor deze informatie op voorhand al bekend is. Martin Verschoor, de algemene hoofdredacteur van Gamer.nl en zustersite PU.nl, maakte een screenshot en tweette dat vervolgens.

In de promotie is ook te zien dat er een proefversie van de game beschikbaar komt op Xbox Series X en S, die vijf uur lang gratis gespeeld kan worden. Het is op moment van schrijven nog niet bekend of dat ook voor de PlayStation 5-versie geldt.

Vandaag om 16:00 uur wordt de livestream uitgezonden waarin meer details worden gedeeld over de current gen-update voor Cyberpunk 2077. De livestream kan hieronder bekeken worden.

Dit artikel delen:

Lees meer

Netflix en Take-Two werken aan Bioshock-film Vroege benchmarks RDNA 2-smartphonechip zijn trager dan verwacht
39

Reacties op: Update: Current gen-update Cyberpunk 2077 komt vandaag uit

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    SoonTiel

    • 15 februari 2022 15:08
    Nice. Nog ff wat te spelen tot het vrijdag is!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 15 februari 2022 15:22
    Nou komt eigenlijk net verkeerd uit helaas. Bijna feen tijd voor nu

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 15 februari 2022 15:39
    'Het is er'? Is dat Nederlands?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • hu9o

    • 16 februari 2022 08:22
    @The_Stifmeister Ja

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 15 februari 2022 15:47
    Als er nu 1 moment is om de update NIET uit te brengen is het nu wel… Net als je denkt dat ze het na de oorspronkelijke launch niet nog harder kunnen verprutsen, doen ze dit?! Rare jongens daarro

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • robzzz22

    • 15 februari 2022 16:35
    @Michael-Raymond-Clayton aparte dudes idd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 15 februari 2022 16:43
    Is er bekend hoe laat?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    adutchman

    • 15 februari 2022 16:47
    @kleinekoosjer Op mijn Series X is ie al beschikbaar

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 15 februari 2022 17:04
    @adutchman ja maat van me had hem ook al binnen gehaald iets van 63,06gb update zei die

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    adutchman

    • 15 februari 2022 17:15
    @hulstpower Ik had hem vandaag opnieuw gedownload en hoefde daarna geen extra patch te downloaden. 57,9 gig groot en het ziet er een stuk beter en vloeiender uit!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 15 februari 2022 19:10
    @adutchman ik had hem er nog op staan maar kreeg nog een update er over heen van63 gb

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 15 februari 2022 18:08
    @adutchman yes trek hem nu binnen. Nice, thanks

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    dopEEEr

    • 15 februari 2022 17:43
    Top! Hier zat ik op te wachten. Echter moet de game ook even wachten, want het is een drukke periode nu haha!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RikkieDee

    • 15 februari 2022 18:24
    Mijn ervaring op de PC vanaf day 1 mbt deze game, in 1 woord geweldig. De proefperiode is ook goed nieuws, ik denk dat er meer waardering moet komen voor dit type games, ik vind ook dat iedereen het recht moet krijgen om een game uit te proberen alvorens deze te kopen, naar mijn idee gaat dat piracy tegen. Ik ben tevens bang dat dit type games anders met uitsterven bedreigd gaan worden. Te veel focus op actie tegenwoordig ipv karakter, rust en (al dan niet optionele)storyline.

    Voor de rest:
    Veel gezeur over deze game gelezen mbt current gen consoles (tenminste als daarmee Xbox One en PS4 bedoeld worden) vooral over de grafische prestaties, ik bedoel wat verwacht je zelf op die hardware in vergelijking met de eyecandy die getoond wordt in filmpjes die op een pc opgenomen is. En dat gedoe over tweaks mbt de currentnextgenconsoles, bizar dat er een keuze is mbt prestatie tov graphics op consoles. Koop gewoon lekker een pc als je hier het maximale uit wil halen. Ga je geen spijt van krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vaiio

    • 16 februari 2022 00:49
    @RikkieDee Ga je hier nou over beginnen? Als een developer beloftes heeft gemaakt, er glashard over heeft gelogen en bewust geen old gen footage heeft getoond, dan kun je de consument niet de schuld geven van deze blamage. Zeker niet als er vergelijkbare oudere games zijn op deze platformen die er beter uit zien en beter lopen.

    Dat gezegd hebbende, op m'n ps5 wil ik deze wel weer verder gaan spelen - was even gestopt, maar met deze upgrade wil ik hem wel weer oppakken… als die irritante ps store regio issue is opgelost.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RikkieDee

    • 16 februari 2022 20:14
    @Vaiio Ben het zeker eens met je punt als het de non tech consument betreft. Maar laten we eerlijk zijn, voor geeks als ons was het al vrij snel een te mooi om waar te zijn scenario. Hoop overigens dat ik nog ergens op korte termijn een PS5 kan aanschaffen, ben erg benieuwd naar dit systeem.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 15 februari 2022 18:25
    Misschien in maart ff oppakken al jeukt het ook om gran turismo te gaan halen. Maar dat speel ik denk ik 2 keer :-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 15 februari 2022 21:25
    @Roy36NL dacjt dat jij niet van race games hield ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 15 februari 2022 22:01
    @hulstpower ja daarom speel ik het maar 2 keer maar zag er zo strak uit

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 16 februari 2022 07:03
    @Roy36NL denk dat je dan bij forza gaat schrikken die word next gen only ;)