Tegenwoordig hoor je vaak dat spellen te kort zijn of na een paar uur niet meer kunnen boeien. Iets wat niet het geval zal zijn bij Counter-Strike: Condition Zero. Volgens Randy Pitchford van Gearbox Software zal een ervaren CS speler minimaal 4000 minuten speelplezier beleven aan CS:CZ. Het zit namelijk zo: Het spel heeft 200 objectives, over een objective doe je 3 a 4 minuten en er zijn 5 teams waarmee je kunt spelen. Een klein rekensommetje leert dan dat je minimaal 4000 minuten zoet bent, als je geen een keer faalt. Om ervoor te zorgen dat de speler vaak zal falen heeft men "zelflerende" bots gemaakt. De computer zal onthouden waar hij succesvol is geweest, of niet en daar de volgende ronde gebruik van maken.Is it possible to use CS:CZ bots for maps and game modes in classic multiplayer Counter-Strike? Do you cooperate with Valve in this matter for support in future versions of CS?

Randy Pitchford: Once Condition Zero is released, the multiplayer game of Counter-Strike and Condition Zero will be the same thing. Bots are available in the code-base. It's up to the level designer to support bots by adding way-points, etc., to their maps.

Randy Pitchford weet in zijn laatste interview nog veel meer te vertellen over Counter-Strike: Condition Zero. Zo zal het spel in de zomer uitkomen, zal er een demo verschijnen en gamers die nu al CS kunnen spelen hoeven waarschijnlijk niet te upgraden, hoewel CZ iets meer rekenkracht vereist. Naast de antwoorden van Randy zijn er ook een aantal screenshots en een filmpje van 2MB te bewonderen.