Crytek: 'PS3 en Xbox 360 beperken ontwikkeling van PC-games' | Gamer.nl

Crytek: 'PS3 en Xbox 360 beperken ontwikkeling van PC-games' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"Zolang consoles naast de PC blijven bestaan en we de aandacht moeten verdelen, zal het steeds moeilijker worden om van beide echt te kunnen profiteren", zei Yerli tegen Edge. "De PC is zeker al een generatie verder. De Xbox 360 en Playstation 3 zorgen ervoor dat we na Crysis 2 en andere games ontwikkeld met de CryEngine onszelf alleen nog kunnen verbeteren wat betreft creativiteit en inhoud. Er valt technisch niet meer uit de twee consoles te halen."

Cevat Yeli voegde toe dat het niet alleen de schuld is van de consoles dat de PC niet optimaal benut wordt. "Ik denk dat het over het algemeen nog steeds de mentaliteit van de ontwikkelaars is die hiervoor zorgt", zegt hij. "Tegenwoordig kijken de ontwikkelaars niet meer zo naar de PC, de prioriteit ligt bij de consoles. De verkoopverwachtingen van de PC zijn niet vergelijkbaar met die van de consoles. Zolang de PC-markt geen vergelijkbare omzet draait, zullen bedrijven niet genoeg besteden aan de ontwikkeling van een PC-versie."

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou