"Zolang consoles naast de PC blijven bestaan en we de aandacht moeten verdelen, zal het steeds moeilijker worden om van beide echt te kunnen profiteren", zei Yerli tegen Edge. "De PC is zeker al een generatie verder. De Xbox 360 en Playstation 3 zorgen ervoor dat we na Crysis 2 en andere games ontwikkeld met de CryEngine onszelf alleen nog kunnen verbeteren wat betreft creativiteit en inhoud. Er valt technisch niet meer uit de twee consoles te halen."
Crytek: 'PS3 en Xbox 360 beperken ontwikkeling van PC-games'
subtitle
Cevat Yerli, hoofd van Crytek, vindt dat de focus op het ontwikkelen voor consoles de potentie van PC-games onbenut laat. Volgens hem is de PC namelijk al "een generatie verder" ten opzichte van de huidige consoles. Dit liet hij weten in een interview met Edge.
Reacties op: Crytek: 'PS3 en Xbox 360 beperken ontwikkeling van PC-games'
cowzers
MikkelE30
freaq
dus als je slim bent maakt je je game met normalmaps voor de consoles,
en displacementmaps op de pc,
ziet de pc er veel beter uit, bijna geen extra werk en je kan prijken met DX11.
casualkiller
want als je ziet wat console (en/of) pc *only* developers doen met de hardware en/of platform is er nog heel veel ruimte voor ontwikkeling. think Naughty dog. Guerilla. Blizzard.
als je kijkt naar de grote publishers zoals Ubi en EA zie je altijd dat er 1 of 2 platformen geschraald worden met hun multiplatform titels. 1 engine die voor 3 platformen het werk moet doen, gewoon vanuit kostenbesparing en om winst te maximaliseren.
daarom heb ik in het algemeen ook altijd schijt aan multiplatform titels. geef mij maar exclusives.
casualkiller
mustafa121
Xanadu
TurkGamer
Baukereg
-it-
casualkiller
Waar hetzelfde wel gezegd kan worden van de 360, maar op pc is het eigenlijk nooit vast te leggen (qua hardware en efficiënt programmeren. )
Hukkel
freaq
het mooie is van die displacement maps dat je ze als bumpmap kan berekenen
(DX 9, 10 en 11)
en als displacement (DX11)
dus ziet het er op een high end PC beter uit,
maar verder is er geen extra werk nodig om meerdere versies te maken.
zie bijvoorbeeld de heaven demo die ook werkt op dx 9 en 10.
dus het schaalt prima, ook op een low/mid end pc.
het is alleen het probleem dat je het op een high end pc niet (veel) mooier kan maken dan op de consoles zonder overal 2 modellen en higher res textures voor te maken, dat kan dus wel met deze methode…a
als je dan geen dx11 hebt ja das dan pech maargoed… dan ligt het niet aan de developer. ik vond het jusit goed dat crysis ver ging, het draaide op medium / high setting prima (zelfs op mijn laptop…. ) en als je en lompe pc had kon je kijken hoever je kwam, de game is nog steeds de mooiste die ik ken (in elk geval op technisch gebied) en er zijn inmiddels game die veel zwaarder zijn….
freaq
het is waar dat mensen setted eficienter de hardware leren te gebruiken,
en de nieuwe gamez zien er beter uit dan die van 3 jaar geleden.
maar het begint toch wel tegen de max aan te lopen…
deze generatie gaat langer mee dan ooit, en we moeten nog anderhalf jaar…
we ziten echt wel close tegen de max (het kan altijd beter… zie de amiga demos van de demoscene…) en dat geldt voor beide consoles..
CerandoX.nl
Aquemini
casualkiller
en als proud & actief demoscenert, zelfs de c64 is vandaag de dag nog niet maxed out. al zitten die echt op de 99,5% :) (en ja zelfs deze zelfde demoscene misbruikt de pc door ontzettend onefficiënt te programmeren. iedereen die de fairlight pc demo's heeft gezien weet wel waar ik het over heb
Defl
NOFEAR17
Zelf haal ik wel altijd de games origineel voor alle consoles en de pc. Het is wel gewoon jammer dat er een behoorlijk procent wordt gedownload. Dit heeft zeker een klap toegebracht aan de PC games, misschien dat het met o.a. Steam weer wat verminderd.
freaq
ja die amiga shit blijft de vetste
blijf het knap vinden hoe ze daar spul uit blijven persen…
maargoed, mijn punt dat een platofrm eigk altijd wel meer kan is wel zo…
maar er zit een max aan wat practisch haalbaar is,
en de demoscene is altijd bezig die grens altijd te verschuiven