Nieuws
PlayStation 5

Crytek-ontwikkelaar trekt uitspraken over PlayStation 5 terug

Interview offline gehaald

Geschreven door Zoë Bonefaas op
Ali Salehi, een ontwikkelaar bij Crytek, heeft zijn uitspraken uit een interview met Vigiato over de PlayStation 5 teruggetrokken. De ontwikkelaar zegt niet meer achter de inhoud van het interview te staan.

Ali Salehi gaf onlangs een interview met Vigiato,een gameplatform uit het Midden-Oosten. In het interview gaf Salehi aan dat de PlayStation 5 de beste kaarten in huis heeft tegenover de Xbox Series X. De ontwikkelaar maakte ook de claim dat meerdere ontwikkelaars de PS5 het de makkelijkste console ooit vonden om mee te werken. Daarnaast was Salehi vol lof over de snelle SSD van de PS5. Hij legt uit dat Sony’s console sneller is met het schakelen tussen games dan de Xbox Series X. Volgens Salehi zou er geen programmeur te vinden zijn die een voordeel kan vinden van de Xbox Series X die de PS5 niet heeft.

Nu zegt de Crytek-ontwikkelaar dat hij vanwege persoonlijke redenen niet meer achter de inhoud van het interview te staan. Het hele interview is offline getrokken en ook de Twitter-gebruiker@man4deadheeft alle tweets verwijderd waarin hij quotes uit het interview had vertaald. Iemand wilde dit interview in elk geval laten verdwijnen. De precieze reden voor het verwijderen van het interview is niet bekend.

Bekijk hier een lijst met alle informatie en geruchten over de PlayStation 5.

e3

Dit artikel delen:

Lees meer

Glitch in Super Mario 64 na 24 jaar opgelost Registratie voor Project xCloud-preview in Nederland open
30

Reacties op: Crytek-ontwikkelaar trekt uitspraken over PlayStation 5 terug

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    niqomipa

    • 7 april 2020 12:15
    Wat een raar verhaal. Vraag me af wat er achter zit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 7 april 2020 12:30
    @niqomipa Zo openlijk een platform voortrekken is redelijk dombo gedrag tegenwoordig. Die knuppel leeft onder een steen. Puntje bij paaltje hebben ze de inkomsten van XBox verkopen gewoon zeer hard nodig, Microsoft zo te kakken zetten is best wel jezelf in de voet schieten.

    Ik vermoed dat een hoge pief bij Microsoft een belletje heeft gedaan naar de CEO van Crytek. De persoonlijke reden is: ik wil graag mijn baan behouden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 7 april 2020 12:51
    @gimbal2
    Denk het ook inderdaad. Wel jammer dat men dus niet openlijk hun mening kunnen geven maar gezien de grote bedragen die hier mee gemoeid zijn snap ik dat bepaalde mensen hier niet blij mee zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 7 april 2020 14:17
    @gimbal2 Nou dat werkt niet zo helemaal denk ik.
    Ik denk dat dat belletje misschien wel heeft plaatsgevonden, maar dat er niet per se gedreigd is. MS heeft helemaal niets te zeggen over zijn baan of inkomsten. Ik denk meer dat Salehi nogal overdreven heeft over de prestaties van de PS5 t.o.v. de XBox, wat de motivatie van hem was in deze laat ik in het midden.

    Misschien wilde hij een wit voetje halen bij Sony, Crytek heeft het immer al jaren niet heel makkelijk en wilde hij Sony laten zien dat hij grag ingelijfd wil worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 7 april 2020 12:30
    Ik lees de laatste tijd wel meer vreemde dingen omtrent de PS5… Er is iets gaande, wat niet zo positief ik, denk ik…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 7 april 2020 12:43
    @PietS.
    Zoals?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • dezwarteziel

    • 7 april 2020 16:50
    @CroniC De PS5 wordt te heet. Sony heeft de Xbox series X gezien en is vreselijk geschrokken, shit, zij kunnen het wel. Het ontwerp van d PS5 zal herzien worden. Waarom denk je dat we nog geen plaatjes van het uiterlijk gezien hebben… Juist… Hou rekening met uitstel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 7 april 2020 12:52
    @PietS.
    Vertel alsjeblieft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ocima

    • 7 april 2020 12:54
    @PietS. Nu ben ik benieuwd!?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 7 april 2020 13:19
    @PietS. Wees blij dat je iets hoort. Van de PS5 heb ik alleen een logo gezien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • tyberium

    • 7 april 2020 13:49
    Waarschijnlijk doelt Piet op dit https://www.psu.com/news/checkpoint-is-the-ps5-in-trouble/

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 7 april 2020 13:52
    @tyberium

    Yes, dat! Ik zeg niet dat het waar is, maar als er snel achter elkaar veel “negatief” nieuws naar buiten komt, dan is dat meestal geen goed teken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • tyberium

    • 7 april 2020 14:11
    @PietS. De bron voor dit nieuws is niet al te best. Feit blijft wel dat het raar is dat Sony weinig nieuws over hun PS5 naar buiten brengt, behalve die tenenkrommende reveal video van Mark Cerny (en niet eens begeleid door een hoge Sony pief zelf, zoals met de PS4).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 7 april 2020 14:22
    @tyberium Mark Cerny IS zelf een hoge Sony pief, en een echte reveal was het niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 7 april 2020 14:24
    @tyberium Maar goed dat artikel is weer van Playstation Universe, hoe objectief zijn die gasten?
    Ik kan het met 1 zin heel erg eens zijn in dat artikel en dat is dat we of moeten wacht op concrete specs en nieuws of wachten op geruchten die gebracht worden door een Jason Schreier, dan geloof ik het iets eerder.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 7 april 2020 12:41
    Wat een loser zeg. Hij is hard op het matje geroepen door zijn manager waarschijnlijk. Ongefundeerde uitspraken doen gebaseerd op persoonlijke voorkeur is zeer onprofessioneel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 7 april 2020 12:43
    @-it-
    Hij werkt waarschijnlijk met beide machines, dus zo ongefundeerd zou het niet geweest zijn lijkt me

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 7 april 2020 13:17
    @CroniC Het is de mobile developer van Crytek. Dus met geen enkele machine. :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 7 april 2020 14:23
    @denver Omdat hij misschien voornamelijk mobile doet wil nog niet zeggen dat hij ook niet met deze consoles al heeft gewerkt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 7 april 2020 12:52
    @-it-
    Waar haal je precies vandaan dat het ongefundeerd is?