Nieuws
Crysis 2

Crytek hint mogelijk naar remaster van Crysis 2

"They used to call me Prophet"

Geschreven door Michel Musters op
Crytek hint mogelijk naar de komst van een remaster van Crysis 2.

Via Twitter refereerde de ontwikkelaar naar de in 2011 verschenen shooter, waarna men een screenshot van de game plaatste. "They used to call me Prophet" is een quote uit het begin van het vervolg.

Hoewel de tweets niet per se bevestigen dat er een remaster van Crysis 2 in ontwikkeling is, onthulde Crytek eerder op een soortgelijke manier al de remaster van Crysis, dat daarna officieel werd onthuld en uitgebracht. Het is dus mogelijk dat Crysis 2 een soortgelijke behandeling krijgt.

Dit artikel delen:

Lees meer

Inside.Gamer Community Spotlight #14 Cross-play bèta Destiny 2 is komende week
21

Reacties op: Crytek hint mogelijk naar remaster van Crysis 2

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    GoofyZ3

    • 22 mei 2021 12:40
    Hier zitten niet veel mensen op te wachten denk ik. De normale versie is nog prima op de pc. Maak liever een nieuwe game met jullie nieuwe engine.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Riyakuya

    • 22 mei 2021 12:43
    @GoofyZ3 het was te verwachten dat deel 2 en 3 ook een remake zullen krijgen. Op consoles zou dit wel een duidelijke verbetering moeten worden lijkt me. Ik wacht wel tot deel 3 ook een remaster heeft en er een voordelige collection uitkomt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 23 mei 2021 07:00
    @Riyakuya Je gebruikt nu de woorden remaster en remake door elkaar. Het is niet hetzelfde.
    Van deel 2 komt er dus een remaster, geen remake.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 22 mei 2021 12:47
    @GoofyZ3 ja deel 2 en deel 3 zijn nog hele mooie games op pc waar sommige pc ook nog wel problemen mee kan hebben met alles op ultra.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    crimsondeon

    • 22 mei 2021 14:25
    Heb je eindelijk mooie nieuwe systemen voor de playstation en x-box , wat krijgen we?
    Remakes…. hoe lui kunnen die ontwikkelaars zijn

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Senchi87

    • 22 mei 2021 16:40
    @crimsondeon Hier ben ik het enorm mee eens. Het regent remasters en remakes….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 22 mei 2021 19:52
    @crimsondeon dit was bij vorige generatie ook zo helaas. Pas in 2 of 3 jaar ging het echt los vond ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 23 mei 2021 07:01
    @crimsondeon *remasters, was het maar een remake.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • lazylen

    • 23 mei 2021 10:04
    @crimsondeon is sowieso de huidige cultuur. Kijk naar de filmwereld, daar word je ook doodgegooid met de ene remake na de ander.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 23 mei 2021 10:28
    @lazylen een remake van een film hoeft niet perse slecht te zijn ik noem scarface dat was een remake van een hele oude film

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 22 mei 2021 16:30
    Ik had opgevangen dat Crytek in niet al te beste papieren gezeten heeft.
    Als ze op deze manier dat gat weer kunnen vullen,dan hoop ik dat deze veel succes gaan hebben. Het blijven toch pioniers in de wereld van computergraphics.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 22 mei 2021 17:56
    Nou doe maar niet. De crysis 1 remaster was echt bagger slecht. Weet niet of ze het hebben gepatched maar 45-55 fps op gewoon normal/high graphics vind ik niet kunnen. En ja heb gewoon een goede pc en heb de game ook gerefund, helaas.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 22 mei 2021 21:00
    Achja, remaster is veel goedkoper om weer een bulk geld binnen te krijgen dan een nieuw product te maken. Als ze dan een remaster doen, laat ze dan eens hun robinson the journey bijwerken zodat die ook beter is met nieuwere VR hardware van na de originele Vive, waarvan sowieso de controls verbeterd kunnen worden, want die werkte al niet 100% op de originele vive.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 22 mei 2021 23:45
    Of je verzint gewoon eens wat nieuws? #remastermoe #wegmetremakes #nextgeneditionsmijnjeweetwel #gagewoonaanhetwerkinplaatsvansteedsmaarweerdiezelfdeoudetroepopwarmen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 23 mei 2021 07:04
    Ik wou een reactie gaan plaatsen in de trend van "zeikerds over remasters incoming in 3,2,1…" Maar ik zie dat ik al te laat was.
    Blijkbaar verkopen die remasters en zijn er zat mensen die de game waar ze van hielden graag weer willen spelen op hun nieuwe systeem. En als jij t niet wil hebben dan koop je het niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 23 mei 2021 09:02
    @Messtranor lekkere dooddoener dit, sjongejonge. Laten we vooral alle berichten hier voor kennisgeving aannemen en er niet op reageren. Want hey, als je het ergens mee eens bent, voegt een reactie niets toe en als je het ergens niet mee eens bent, kun je het toch gewoon niet lezen of niet kopen of anderszins negeren?

    Lieve Messtranor: het hele idee van het kunnen plaatsen van berichten, van een community, is dat je je mening geeft en daar mag je het dan mee oneens zijn, maar ga elkaar niet monddood lopen maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Akira

    • 23 mei 2021 09:42
    @Michael-Raymond-Clayton
    Doe jij met jouw reactie nou niet precies hetzelfde als hij dan?

    Ik ben het qua remakes helemaal met je eens. Ben er ook geen fan van. Deze trend zag ik bij de release van de ps4 ook.
    Maar daarnaast vind ik ook dat de standaard reactie op gamer.nl met name zeiken is. En dat mag natuurlijk, want wat je zegt daarover klopt. Maar ik snap wel wat Messtranor wil zeggen. Je kan bij de meeste onderwerpen wel raden wat voor zeikreacties erbij komen te staan.
    (Maar nu ben ik aan het zeiken over het zeiken….. cirkel rond ;) ) .

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 23 mei 2021 10:34
    @Akira mee eens het was op ps4 en xbox one al zo met remaster. Ik vind zoals xbox het sinds one x doet beter is ook een vorm van remaster gewoon gratis een update voor de betere hardware. Speel nu psychonauts en die draait 4k je zou niet zeggen dat ie van de 1 xbox is kwa grafics. Maar remakes ben ik wel een voorstander van een kotor zou ik graag met grafics van nu zien met betere gameplay.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 23 mei 2021 11:05
    @Akira Nee, ik zou hetzelfde doen als ik iets had geschreven in de zin van: "nou, ik wilde nog iets posten als 'laat alle berichten waarmee tegenstanders van remakes weer als zuurpruimen worden weggezet maar komen in 3, 2, 1' maar ik zie dat ik alweer te laat ben…"

    Mijn reactie was er juist een in de trant van: iedereen mag zijn mening geven en daar mag iedereen ook reageren, maar laten we elkaar niet bashen voor het geven van onze mening.

    Dan meer inhoudelijk: ik ben niet eens per se tegen remakes, maar dan moet het wel écht een toegevoegde waarde hebben. Zo kan ik mij een remake van Monkey Island herinneren: top! Het origineel was zó oud dat niemand het meer zou spelen en dat spel is toen helemaal opnieuw gemaakt naar moderne maatstaven. Briljant. Maar tegenwoordig worden steeds jongere games geremastered, geremaked etc. en dan is het enige verschil een hogere framerate, een hogere resolutie of weet ik veel, maar feitelijk gewoon hetzelfde spel dat slechts wat is opgepoetst. Dat vind ik persoonlijk echt te weinig om weer afzonderlijk te gaan verkopen met veel bombarie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 23 mei 2021 12:05