Na het Far Cry patch 1.2 fiasco, dat vanwege problemen door Ubisoft werd teruggetrokken, besloot Crytek niet te wachten en snel door te gaan met patch 1.3. Deze patch verhelpt een aantal zaken in het met technisch problemen geplaagde spel. Tevens staan SM 3.0 en SM 2.0x standaard aan en belooft men via Normal Map Compression en het uitzetten van anisotropic filtering voor bepaalde textures een betere performance. Voor alle geluidsliefhebbers is er ook goed nieuws, want de surround 5.1 optie is weer van de partij. Het volledige changelog van patch 1.3 kun je op deze pagina bekijken.# Fixed a crash with the ForkLift when loading some levels.

# Fixed a bug that prevented levels from loading after saving in a previous level.

# Returned surround 5.1 sound option to the menu.

# Fixed a mounted weapon traverse problem.

# Fixed problems related to shaders1.pak and scripts1.pak not being removed on installation of the patch.

# Fixed a delay relating to tagging enemies in binocular mode.

# If you are kicked from a PunkBuster enabled server with the reason “No packet flow”, make sure the Windows XP internal firewall is disabled.

# Improved syncronization in multiplayer.

# Fixed bug in leaning with different player classes.

# Fixed an invisible wall exploit in mp_freighter.

# Please ensure you have your graphics cards latest drivers installed.

Nog een klein detail, zoals je met Ubisoft en Crytek mag verwachten, het is namelijk nog niet bekend wanneer de patch zal verschijnen, maar de releasedate van Half-Life 2 lijkt ons wel een geschikt moment