"Ik denk niet dat een multiplayer nodig is voor de levensduur en ik denk dat er genoeg titels die het zonder multiplayer prima doen, maar dat is een keuze die je per genre moeten maken", aldus Camarillo. "In een FPS heb je het nodig, tenzij je een heel uniek spel maakt voor een bepaald platform en een specifieke markt."

Supersoldaat

"Maar over het algemeen heb je in een FPS een geweldige multiplayer nodig, en dat doen we met Crysis 2", vervolgt Camarillo. "Het verschilt van andere shooters omdat je hier de ultieme supersoldaat bent die zich wanneer hij maar wil onzichtbaar kan maken. Het is anders dan Halo. Je bent wendbaar, je bent in een stedelijke omgeving, je kunt springen, glijden en klimmen. Je kunt zoveel in de game doen wat in andere games gewoon niet mogelijk zou zijn."

In Crysis 2 is New York aangevallen door een gevaarlijk buitenaards ras en is het de taak van de speler om tegenwicht te bieden. Terwijl het origineel alleen voor de PC uitkwam, verschijnt het vervolg ook op de Xbox 360 en PlayStation 3. Crysis 2 staat gepland voor een release op 24 maart.