Nieuws
Black Game shooter

Criterion had ooit plannen voor een vervolg op Black

Ontwikkeling van Black: Rendition kwam echter nooit op stoom

Geschreven door Michel Musters op
Criterion was ooit van plan een vervolg te maken op de in 2006 verschenen shooter Black.

Dat hebben voormalige werknemers van de studio onthuld in een artikel op ThatHitBox rondom het eerste spel. Het concept van het spel draaide om Amerikaanse troepen die in andere landen mensen ontvoerden en ze mee terug namen naar de VS. De game had Black: Rendition geheten.

Het spel had daarnaast ook online co-op bevat, inclusief een systeem waarbij spelers elkaar weer tot leven konden wekken. "We hadden ook een geweldig gameplayelement waarbij spelers konden schuilen achter objecten en in het wild in het rond konden schieten", aldus level designer Michael Othen. "Dat voelde intuïtief en organisch. Er was ook cool gedrag voor vijanden en hoe ze zich voortbewogen in de omgevingen. Je zag ze over auto's springen en schuilen. Het oogde geweldig voor spelers, omdat het een dynamische flow opleverde."

Uiteindelijk is het vervolg nooit gemaakt. Een gedeelte van het ontwikkelteam vertrok bij Criterion en ging aan de slag bij Codemasters aan het spel Bodycount, terwijl Criterion aan Burnout Paradise ging werken.

Dit artikel delen:

Lees meer

Lijst met deels onaangekondigde PlayStation-games uitgelekt Fallout 76 een week lang gratis speelbaar vanwege jubileum
14

Reacties op: Criterion had ooit plannen voor een vervolg op Black

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    -JK-

    • 4 oktober 2022 09:02
    En in deze tijd moet je ook oppassen met het woord Black. Zit zelfs zo erg bij me dat ik het Black Forest in valheim altijd dark forest noem, geen idee of dat beter is maar voor mijn hoofd is black al not done.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 4 oktober 2022 09:15
    @-JK- want?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • FukijamaPS4

    • 4 oktober 2022 11:36
    @san5324 Ik denk associaties met Blacked

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robskeee

    • 4 oktober 2022 15:33
    @FukijamaPS4 Hahahah

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Teknoootje

    • 4 oktober 2022 09:04
    Jammer. Weet nog de eerste dat ik het spel in actie zag op dat EA event destijds. Geweldig mooi spel voor ze tijd. Jammer dat het vervolg nooit van de grond is gekomen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 4 oktober 2022 09:16
    Black was ver voor ze tijd. Alles kon kapot en het verhaal was ook echt dope.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkSlide.nl

    • 4 oktober 2022 14:22
    @san5324 ze tijd? Is dat dialect? Ze is geen bezittelijk voornaamwoord. Mijn, jouw, zijn, haar, onze wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mailbox

    • 4 oktober 2022 14:45
    @DarkSlide.nl Niemand vroeg hier om.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkSlide.nl

    • 4 oktober 2022 14:56
    @Mailbox dat hoeft ook niet. Het is geheel vrijblijvende gratis educatie.

    Een verkeerde punt, komma of letter maakt zelfs van Jezus nog een ketter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mailbox

    • 4 oktober 2022 14:57
    @DarkSlide.nl Maar, niemand vroeg hier om.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Akira

    • 4 oktober 2022 16:37
    @Mailbox
    Moet tegenwoordig ergens om gevraagd worden dan op internet? Dan heb ik die memo gemist.

    Ik dacht namelijk precies hetzelfde als Darkslide.

    Ow shit….daar vroeg jij natuurlijk ook al niet om?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mailbox

    • 4 oktober 2022 18:47
    @Akira Wie vroeg hier om?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 4 oktober 2022 17:25
    @DarkSlide.nl

    Het had zee tijd moeten zijn, maar dank je wel voor jouw taal genazi.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Nuage

    • 4 oktober 2022 11:35
    Fantastisch spel. Onlangs mijn ps3 gehackt zodat ik o.a. ook ps2 spellen kan spelen. Geen ander spel maakt het zo bevredigend om te schieten met wapens, vooral door de geluidseffecten. En op Russen schieten voelt als een bonus.