Creativiteit games in gevaar door onderzoeken | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Op CNN Is een column verschenen over de recente onderzoeken van de financiële autoriteiten in Amerika naar de game-industrie. Bij drie bedrijven worden op dit moment de boeken gecontroleerd, te weten Activision, Acclaim en THQ. Het onderzoek richt zich vooral op de wijze waarop de bedrijven met hun geldstromen omgaan.

Spellen worden bijvoorbeeld in de huidige situatie al geboekt als verkocht terwijl ze net naar de winkels zijn verscheept. Het geld komt dan pas 60 dagen later echt binnen bij de uitgever. De verwachting is dan ook dat de regels sterk gaan worden aangepast.The focus of the investigation appears to be on revenue recognition, say analysts. Currently, publishers record revenue once they ship a product to retailers, even though they often don't receive payment for another 60 days. The basis for this is that games shipped to retailers are, technically, not returnable. Publishers, though, do offer price protection, exchanges and discounts when a title does not meet sales expectations. To account for this in their earnings, the publishers book a reserve against gro sales. In de column wordt ingegaan op welke invloed veranderingen van deze regels zou hebben. Vooral de kleinere bedrijven zullen er last van hebben. EA, Activision en Take Two, alle drie grote spelers, zullen zonder grote problemen kunnen aanpa en. En grotere bedrijven zorgen voor minder creativiteit, gezien grote bedrijven gek zijn op een stabiele ka troom en eerder geneigd zijn bestaande concepten uit te melken. Althans, dat zegt de auteur van dit artikel.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou