Davis omschrijft Daedelus als "een existentiële horrorreis in een surreële, half vergeten droom". Davis laat verder weinig los over de game, maar hij verwacht de komende weken met meer informatie te komen, samen met screenshots.

Davis werkt samen met oudgedienden uit de game-industrie. Samen met onder andere Toby Gard, die in 1995 het personage Lara Croft bedacht, en Richard Smith, die bijdroeg aan de vormgeving van Titanfall, heeft Davis de studio Tangentlemen opgezet. Terwijl wordt gezocht naar financiering werkt het kleine team in een garage van een van de ontwikkelaars.

Davis besloot de grote uitgevers achter zich te laten, omdat bij grote studio voor creatieve ideeën vaak geen plaats is. "Er is een probleem met het streven naar fotorealisme - het maakt al het andere van de game bijzaak. Door er een illustratieve ruimte van te maken, wordt het uiterlijk van een game een stem van de algehele intentie, in tegenstelling tot een beperking van die boodschap", legt Davis uit. "Het zijn de indiegames die dit snappen en daarom zijn het de indiegames die het maken van games als kunstvorm echt vooruit helpen."