Creative director Splinter Cell-reeks naar Valve | Gamer.nl

Creative director Splinter Cell-reeks naar Valve | Gamer.nl

The King of Monsters. Die titel verdien je niet zomaar. Die titel krijg je als je daadwerkelijk de koning van de monsters bent, als je van het kaliber Godzilla (Gojira voor intimi) bent. We waren graag wat ouder geweest om zo met knikkende knieën voor een tv te kijken naar de originele Godzilla uit 1954. Toen was een man in een pak die op miniatuurhuisjes stampte nog voldoende om je de stuipen op het lijf te jagen. Anno 2015 is Godzilla meer een culticoon dan daadwerkelijk een angstaanjagend monster. Toch heeft de koning nog altijd een bijzondere aantrekkingskracht, waardoor we toch graag weer heel Japan aan gort trappen in de nieuwste Godzilla-game.

In 2012 verliet Hocking Ubisoft en ging hij aan de slag bij LucasArts. Hocking kondigde zijn nieuwe rol bij Valve aan door een foto van zijn zoon te tweeten, die aan het spelen was bij de receptie van het Valve-kantoor. Het is nog niet bekend wat Hocking precies gaat doen bij Valve.

Hocking werd bij Ubisoft aangenomen omdat hij goed overweg kon met de Unreal Level Editor en werd daarna al snel als creative director van de Splinter Cell-reeks aangesteld. Vorige maand verliet hij LucasArts omdat hij vond dat het "tijd was voor iets nieuws".


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou