Creative director Halo 4 stapt op vanwege andere visie | Gamer.nl

Creative director Halo 4 stapt op vanwege andere visie | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

De Halo die Payton wilde maken, was volgens hem fundamenteel anders dan de de eerdere delen, maar die game kan hij bij 343 Industries niet maken. "Ik denk niet dat ik genoeg geloofwaardigheid heb opgebouwd om een volledig nieuwe weg in te kunnen slaan." Payton werkte sinds 2008 bij 343 Industries, daarvoor was hij werkzaam bij Kojima Productions, waar hij onder andere meewerkte aan Metal Gear Solid 4.

Dat Payton een andere game wilde maken, zegt volgens hem niet dat Halo 4 geen goede game wordt. Hij benadrukt dat het team achter de game zeer getalenteerd is en de best mogelijke Halo-game zal maken. Dat is echter niet de game die Payton had willen ontwikkelen.

Geen spijt

Hij zal zijn tijd bij 343 Industries niet vergeten en hij zegt dankbaar te zijn voor de tijd en kansen die hij heeft gekregen. "Ik heb een geweldige tijd gehad bij Microsoft," legt Payton uit aan Kotaku, "maar na een paar jaar was er een keerpunt dat ik op creatief gebied niet meer enthousiast was." Inmiddels is Payton met zijn eigen gamestudio Camouflaj bezig met twee nieuwe games.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou