Creative Assembly: 'Huidige generatie consoles kan Total War niet aan' | Gamer.nl

Creative Assembly: 'Huidige generatie consoles kan Total War niet aan' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"De huidige generatie consoles kan het gewoon niet aan; ze hebben niet genoeg geheugen, lang niet genoeg. Deze technische redenen zijn waarschijnlijk de enige redenen (waarom een Total War op console niet zou werken). Veel mensen denken dat de interface een probleem is, maar dat is alleen omdat niemand het nog echt goed heeft gedaan", vertelt Simpson.

Hij vindt echter ook dat ontwikkelaars niet zomaar een strategiegame kunnen overzetten naar de console. "Ik heb altijd gezegd dat er geen fundamentele reden is waarom dit soort games niet kunnen werken, maar er zijn verschillende problemen die moeten worden overwonnen. Je kan niet gewoon Total War op de PC pakken deze porten naar de console."

De reden hierachter is dat volgens Simpson de manier waarop mensen spelen op de console, heel anders is dan op de PC. "Je gaat niet zitten voor een gamese ie van vier of vijf uur. Het gaat om veel kleinere gamese ies." The Creative A embly kwam onlangs met een uitbreiding voor Total War: Shogun 2, Fall of the Samurai. 


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou