Nieuws
Crackdown 3

Crackdown 3-ontwikkelaar: 'game voldoet niet aan verwachtingen'

De game voldoet nog niet aan de verwachtingen

Geschreven door Jacco Peek op
Paul Porter, managing director bij Sumo Digital, heeft zich in een interview met Gamesindustry uitgelaten over het uitstel van Crackdown 3.

Volgens Porter is stilte over het algemeen geen slechte zaak, omdat de studio al vier jaar consistent aan de game werkt. De afgelopen tijd is er weinig nieuws is verschenen omdat "de game de tijd krijgt om te voldoen aan de verwachtingen van de franchise."

Een van de redenen dat het project is uitgesteld is de negatieve ontvangst van Crackdown 2. Porter zegt dat zijn eigen ervaring vergelijkbaar is met die van anderen en dat hij "verdrietig" was na het spelen van de game. Hij verzekert dat Sumo Digital met Crackdown 3 een andere route kiest en dat de studio tot aan februari 2019 alle tijd heeftom de game af te maken.

De laatste keer dat Crackdown 3 van zich liet zien was Gamescom 2017. Michel concludeerde destijds in zijn preview dat de game nog niet overtuigt.

Crackdown 3 verschijnt in februari 2019 voor Xbox One en Windows 10.

Dit artikel delen:

Lees meer

PVP-gevechten eind dit jaar naar Pokémon Go De beste games op de Nintendo Switch eShop
11

Reacties op: Crackdown 3-ontwikkelaar: 'game voldoet niet aan verwachtingen'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • rpenning

    • 6 augustus 2018 12:40
    Ik heb er nog weinig vertrouwen in maarja beter jaartje uitstellen dan een halve game uitgeven

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • serphilith

    • 6 augustus 2018 12:52
    En het zal niet liggen aan dan Microsoft hun Azure Cloud ging gebruiken om destruction te berekenen en mogelijk erachter kwam dat dit enorme lag/latency creëerde als je internet niet al te snel is? ( Dit bedenk ik zo, een 1+1tje, heb geen bronnen )

    Ik hoop dat het spel leuk gaat worden, en mochten ze nog een jaartje nodig hebben, dan doen ze dat toch lekker.. Ik bedoel, ik steun ook Star Citizen, dat zou nogal hypocriet zijn als ik nu zeg dat uitstel niet mag/kan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 6 augustus 2018 13:31
    @serphilith star citizen gaat nooit uitkomen xD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MikkelR1

    • 6 augustus 2018 15:16
    @serphilith Dat was geen beslissing van Microsoft.. Dat was een beslissing van oa David Jones die met zijn ideeën voornamelijk zijn nieuwe bedrijf Cloudgine bekendheid heeft willen geven.

    Daarnaast heeft het spel natuurlijk last gehad van het feit dat MS de verplichting heeft laten valen om de Xbox One altijd met het internet verbonden te houden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 6 augustus 2018 15:37
    @MikkelR1 die verplichting heeft MS moeten laten vallen vanwege het gezeur vanuit de gaming community. Getsie online zijn

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 6 augustus 2018 15:47
    @MikkelR1 cloudengine is opgekocht door Epic en David Jones werkt niet meer aan Crackdown 3.

    Deze game is een schoolvoorbeeld van development-hell en gaat niets waarmaken van de trailers. The power of the cloud is niets meer als gebakken lucht op dit moment.

    maar ik heb het GRAAG mis, want crackdown 1 heb ik wel een paar honderd uur in zitten en was geweldig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 6 augustus 2018 16:38
    @casualkiller

    pardon? Power of the cloud gebakken lucht? Haha raad eens wat er allemaal op de cloud draait tegenwoordig? Ongeveer alles! Als er iets wel power heeft is het de Cloud.

    Of bedoel je in combinatie met gaming? Daar loopt de game industrie erg in achter inderdaad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 6 augustus 2018 17:22
    @casualkiller

    Ik hoop ook dat je het mis hebt deel 1 was geweldig, maar deel 2 alleen al als ik er aandenk moet ik kotsen wat een troep ia dat zeg. En ik ben dat deel 3 meer richting deel 2 gaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 7 augustus 2018 00:10
    @casualkiller misschien moet je even onderzoek doen naar wat Azure is en wat het kan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 7 augustus 2018 11:53
    @fonsrutte misschien moet je het even in de context zoeken met de game crackdown, en microsofts belofte om full scale cloud powered destruction te brengen in de game. Daar is namelijk helemaal niets meer van te zien in de laatste trailer… en als dat je baanbrekende feature was in de game zouden ze er alles aan gedaan hebben om dat te promoten.

    of te wel

    gebakken lucht.

    ik zal je er nog even aan helpen herinneren wat we 4 jaar geleden van microsoft te horen kregen:

    https://www.cinemablend.com/games/Microsoft-Claims-Xbox-One-Powerful-32-Xbox-360s-With-Cloud-63703.html

    gebakken.
    lucht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Teknootje

    • 6 augustus 2018 16:23
    Zoveel games die uitgesteld worden. Moet je nu als gamer toch wel gewend zijn, lijkt mij. genoeg andere games om je mee te vermaken.