De nieuwe game van John Romero zal Severity gaan heten en puur gericht zijn op het multiplayer aspect. Het meest opvallende aan de game is nog wel dat de CyberAthlete Professional League (CPL), één van de grootste eSports organisaties ter wereld, de game zal helpen ontwikkelen. Hiermee willen ze ervoor zorgen dat de game uitermate geschikt is voor on- en offline toernooien, maar ook voor casual gamers.
Begin 2007 zal er een speelbare demo uitkomen en de uiteindelijke release zal ergens in 2008 zijn.
Update Het nieuws is verbeterd met de juiste informatie, excuses aan allen die een gat in de lucht sprongen toen ze dit nieuws hoorde. Foutje dus. Om in Matrix-termen af te sluiten: "We...are..still...human". Met dank aan Rogue voor het opsturen van dit nieuws
Reacties op: CPL mede-ontwikkelaar nieuwe game Severity*
Kev_Boy
babbaloerie
fAtAl-e
Ik denk dat dit cool gaat worden…
Grid_lock
De game zou ID technologie gaan gebruiken. John Romero is geen ID member meer. En ID heeft al meermaals gestate dat hun volgende game weer SP gericht zou zijn…
Het zou dus om een game ontwikkeld door Ritual gaan waar Tom "ParadoX" Mustaine cofounder van is.
Rogue
Messatsu
selectief gelezen blijkbaar
in that same note, als GNL Rogue credit voor het sturen van dit (foutieve) nieuws, moeten ze toch echt wat aan hun eindredactie gaan doen. Een beetje factchecken mag best!
Concrete
Reanimationist
360 hopelijk.
metzman
Ik ben erg benieuwd wat Carmack dit keer uit z'n programmeerhoed tovert. Weer een nieuwe ID Game engine? Als dat zo is, gaat het er grafisch iig erg mooi uit zien. Ben erg benieuwd, want een demo begin 2007 is erg snel.
Shadow
maikelsteneker
k3v4h
Console shooters zijn niet zo supersnel, en ik persoonlijk zit toch wel te wachten op een ubersnelle shooter zoals q3a cpm bv was
Ik zie mezelf al proberen te strafejumpen met een joypad… ik denk dat ik nog geen eens kan circlejumpen ermee.
Koeitje
Lunatic
Dit word helemaal niet "de nieuwe IDsoftware game" maar de game van de CPL zelf. Waarschijnlijk kom je er bij omdat oud-IDsoftware-medewerker John Romero in het dev team zit en er mogelijk Q3 engine delen gebruikt worden, maar verder zijn er geen links met IDsoftware.
Press release en video @ http://www.thecpl.com/league/?s=news&p= newsitem_1072
Overigens interessante info te lezen @ esreality.com
As described in the press release, there will be two parts to the game. The 1v1 game type and the 5v5. The reason I would describe them as parts is because they will have almost completely different physics and game play attributes. Although it wasn't directly implied, I can gather that the 1v1 mode will be based mostly on the Quake franchise, while 5v5 on Counter-Strike. The engine will be based on the Quake3 server-client model, using Quake3 'netcode', and some sort of , 'id Software' rendering technology. They haven't announced which, but possibly completely new. We also know that CPL has already licensed the Quake 3 engine.
Grote kans dat deze game DE esport FPS game word vanaf 2008.
Al hoop ik ook dat Unreal Tournament 2007 weer een oldskool hardcore deathmatch is.
MelvinB
Misschien wel wat gemodificeerd om aan de features te voldoen die het development-team in gedachten heeft.
Logo Severity
Grimmie
Toch hoop ik dat de CPL mannen ID eindelijk eens duidelijk zullen maken hoe ze goede games moeten maken!
Q3 was aardig, maar ik vond UT zoveel beter!
Grimmie
Ik hoop ook dat UT2007 terug naar z'n roots gaat, al die bullshit van die vehicles enzo is niet aan mij besteed.
fAtAl-e
Ik verwacht niet dat het 'gewoon' de Q3 engine zal zijn. Maar ook dat zou uiteindelijk niet boeien, het gaat om de gameplay.
inoj