Op de GDC was ook een speelbare versie van Counter-Strike: Condition Zero aanwezig. Net zoals bij UT 2003 was IGn er als de kippen bij om een blik te werpen op deze veelverwachte titel.

De grootste verrassing van CS:CZ zullen de single-player misses zijn. Doordat er gebruik wordt gemaakt van een Tony Hawk achtig beloningssysteem blijft het leuk om te spelen, aldus IGn. Door het halen van bepaalde eisen krijg je de beschikking over meer opties in het spel.

Of het echt zo leuk is kunnnen we snel zelf testen, het spel staat voor 1 mei op de releasekalender.While the new additions to the multiplayer and overall graphical improvement (which is pretty damn noticeable) were really spiffy, my attention was seriously grabbed by the single player aspects of the game. As in typical Counter-Strike style, the theme of counter terrorism is still the main theme here. There's not a story in particular, but a Tony Hawk type of mission and map system that looks to be a crapload of fun.

The maps are divided into six hotspots around the world. The hotspots are divided into several maps a piece. And the maps, instead of getting the linear run and gun that you would normally get from a FPS, maps are divided into 12 different objective types. Once you finish one, you can check it off from the list like you might in Tony Hawk, and move along to complete the next one. Once you finish a map, you may unlock a new weapon of character model... It's the wonderful world of rewarding players that play the game.

De nieuwe Counter Terrorist [CT] Ballistic Shield in 'full cover' mode Voor meer screens moet je bij Gamehelper.com zijn , de preview is te vinden op PC.IGn