In Killing Floor 2 moeten spelers wederom samen meerdere golven aan misvormde mutanten zien te overleven. Na elke golf haasten spelers zich naar een handelaar om wapens en munitie voor de volgende ronde te kopen. Volgens mede-oprichter Bill Munk is bij de ontwikkeling extra aandacht naar de animaties uitgegaan: "Dit is de eerste keer dat we het budget hebben om overal motion capturing voor te gebruiken en alles er zo ziek mogelijk uit te laten zien." De wapenanimaties bestaan uit tientallen frames, zodat ook in slow-motion de wapens er overtuigend uitzien.

Killing Floor 2 wordt ontworpen met een sterke nadruk op bloedvergieten. Tripwire noemt het GHOUL-schadesysteem uit Soldier of Fortune als inspiratie voor de verschillende wijzen waarop een monster kapotgeschoten kan worden. "Toen we begonnen met de ontwikkeling besloten we dat bloedvergieten de belangrijkste feature van de game zou worden", aldus art director David Hensley.

Tripwire is van plan Killing Floor 2 eerst via Early Access uit te brengen, alleen wanneer precies is nog niet bekend.