Coole filmgevechten in Rise to Honor | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

In maart volgend jaar brengt Sony in samenwerking met de martial arts acteur Jet Li de game Rise to Honor op de markt. In deze game speelt Jet Li de hoofdrol en heeft hij ook ingestaan voor de bewegingen van het hoofdkarakter. Het spel probeert namelijk de gevechten die we kennen uit de vele hong kong actiefilms, met het nodige knok en schietwerk, zo goed mogelijk na te bootsen. Hiervoor heeft men een nieuwe manier van besturen bedacht waarbij de linker analoge stick het poppetje doet lopen, terwijl de rechter bedoeld is om de richting van je aanval te bepalen. De snelheid en de lengte van de beweging met de rechter analoge stick bepaalt daarnaast het type aanval dat je uitvoert:The idea is obviously to create a fast, loose emulation of film fighting, and so far it seems to work. The execution is currently a little slow and over-reliant on timing, but so many of the context and pre ure-sensitive controls work well that it's easy to be optimistic. Tap lightly when right next to someone for a quick punch. A harder hit from farther away unleashes a tougher kick, and a series of quick taps creates a combo that looks surprisingly close to the real thing. Add in blocks and throws using R1, and counters with L1 and R1, and the system is robust enough to carry the game. Rise to Honor ziet er veelbelovend uit en lijkt, omdat het exclusief voor de PS2 wordt ontwikkeld, grafisch beter uit de bus te komen dan de ietwat magere Max Payne 2 port. Nu alleen nog een goed verhaal en gevechten die tot het eind blijven boeien, en Rise to Honor zal menig PS2 bezitter blij kunnen maken. Lees de hele preview bij GameSpy.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou