Nieuws
PlayStation 5

Coolblue verkoopt zeshonderd PlayStation 5-consoles via loting

Inschrijven kan voor donderdag 24 juni om 10:00 uur

Geschreven door Michel Musters op
Coolblue heeft zeshonderd PlayStation 5-consoles binnen om te verkopen. Het bedrijf houdt een loting.

Geïnteresseerden kunnen zich in de Coolblue-app aanmelden. De winkelketen benadrukt op diens website dat meedoen alleen kan via de app, en specifiek de meest recente versie ervan. In de app moet men op de PlayStation 5-banner klikken, waarna men op de groene 'Schrijf me in'-knop op de productpagina kan klikken.

Coolblue meldt dat men dit voor donderdag 24 juni 10:00 uur moet doen. Op donderdag wordt vervolgens via e-mail gemeld of men de console kan bestellen. Mensen mogen maar één exemplaar bestellen.

De PlayStation 5 en Xbox Series X zijn sinds lancering eind vorig jaar wereldwijd slecht verkrijgbaar. Deels komt dit door het tekort aan halfgeleiders waarmee de chips in de consoles worden gemaakt, deels door de populariteit van de spelcomputers. 

PlayStation 5

Dit artikel delen:

Lees meer

Cyberpunk 2077 is nu weer via PlayStation Store verkrijgbaar Het openingsfilmpje van de aankomende rpg Cris Tales
32

Reacties op: Coolblue verkoopt zeshonderd PlayStation 5-consoles via loting

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Ziminar

    • 21 juni 2021 12:28
    OT: wel bijzonder trouwens dat mijn reactie over de spambots wordt verwijderd maar die van de spambots niet.
    Blijkbaar moet ik ook erotische berichtjes gaan plaatsen, die blijven tenminste staan

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 21 juni 2021 12:36
    @Ziminar ja en @exalian-1 had er ook al over geklaagd en maakte een voorbeeld van als ie ….. zou zeggen word het verwijderd en was inderdaad zo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 21 juni 2021 13:07
    Ik vraag mij af of gamer.nl zelf wel in de gaten heeft dat deze spambots bij ieder artikel actief zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CodyvandenBogert

    • 21 juni 2021 13:43
    @ShadowKiller We hebben het in de gaten, en zijn actief aan het zoeken naar oplossingen. Thanks voor de alertheid wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 21 juni 2021 16:30
    @CodyvandenBogert Als jullie er van weten, is het dan niet ook een taak van jullie om die te verwijderen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jar25

    • 22 juni 2021 08:07
    @Exalian-1 beetje domme opmerking, ze zijn actief aan het zoeken naar een oplossing om dit tegen te gaan. Als jij weet hoe je dit programmeert en implementeert dan laat je het hun even weten?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 22 juni 2021 08:14
    @Jar25 Captcha toevoegen bij het registreren, die zijn gewoon vrij standaard.

    Maar terwijl je bezig bent wil je deze berichten wel snel verwijderen. Het staat namelijk amateuristisch om heel lang op je website te hebben staan.
    Ik kan me zo voorstellen dat je daar als adverteerder ook niet geassocieerd mee wil worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 22 juni 2021 09:34
    @Ziminar Ik zou dan eerder gaan voor reCaptcha, geen puzzels en is gratis :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 22 juni 2021 10:03
    @Jar25 Volgens mij maak jij nu juist de domme opmerking. Ik heb het namelijk helemaal niet over het oplossen van het probleem dat ze geplaatst worden, maar heb het gewoon over dood simpel het verwijderen van de berichten in de comments. Als jij denkt dat je daar voor moet kunnen programmeren, dan moet je zelf even in de spiegel kijken als je het over dom hebt.

    Ze laten namelijk wel de comments staan van die spammers, maar verwijderen wel binnen no-time berichten die hun niet aan staan. Zo is een bericht van mij binnen een uur verwijderd terwijl ze in hetzelfde comment sectie wel die spam berichten laten staan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 21 juni 2021 12:53
    Misschien moeten die moeders ergens anders kijken dan op een gaming site.

    Afijn, sterkte voor diegene die hopen de loterij te winnen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Hellspawn

    • 21 juni 2021 13:49
    Met alle respect, ik blijf dit soort verlotingsacties merkwaardig vinden. Het is gebruikelijk dat je gewoon een preorder plaatst, en dat je aan de beurt bent op rij van binnenkomst. Nu gaat een verkoopbedrijf de aandacht specifiek op zichzelf richten, door producten die lastig te leveren zijn te onderwerpen aan een loting. Met alle extra onrust van dien. Ik vind het een slimme actie, maar eerder een mooie reclame voor het bedrijf zelf. Ik ben dus van mening dat je dit eigenlijk niet zou moeten doen, maar gewoon leveren op rij van binnenkomst van een preorder of bestelling.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    HunterSeeker

    • 21 juni 2021 14:03
    @Hellspawn waarschijnlijk zijn er geen preorders geweest bij Coolblue en zijn er teveel bestellingen. Daardoor word verloten een eerlijke manier van de schaarse producten verdelen.

    Maar vind ook wel dat je gelijk hebt als er wel bestellingen en preorders zouden zijn hoor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    woutzorz

    • 21 juni 2021 14:09
    @Hellspawn Denk dat het vooral is om scalpers tegen te gaan. Mensen die hele partijen opkopen en het vervolgens met winst doorverkopen. Neemt niet weg dat het ook gewoon een slimme marketing truc is

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Chinco

    • 21 juni 2021 18:54
    @Hellspawn helemaal mee eens. Jij haakt dus af? 😁😁😁

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 21 juni 2021 19:04
    @Hellspawn
    Dit is een betere oplossing dan vrij op het internet. Een Pre Order kan natuurlijk alleen voor de launch van een product. Niet meer erna.

    Maar op deze manier wordt alles tenminste niet binnen 2 minuten gegraaid van de shop door een scalper.

    Helaas zijn t wel alleen bundels bij coolblue, dat vind ik wel een beetje onnodig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MoodyBanter

    • 21 juni 2021 22:59
    @Hellspawn maatje van me werkt bij Coolblue, het is inderdaad puur marketing. Ze krijgen vaak nieuwe leveringen van iets van 30 a 40 stuks en dan sparen ze die op voor zo'n loting.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Triico

    • 21 juni 2021 14:45
    Persoonlijk wacht ik nog op de PS5. Er zijn maar twee spellen die exclusief zijn voor de PS5 en die ik graag wil spelen. Ik vermaak me nog prima met me PS4 (Pro). Voor twee spellen kan ik nog wel wachten hoor. Ik snap wel voor de mensen die geen PlayStation hebben wel ééntje willen hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 21 juni 2021 15:11
    Meer dan 300.000 geinteresseerden en slechts 600 stuks om te verloten..😑

    Ik doe wel mee hoor, daar niet van..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 21 juni 2021 15:18
    @clandestine666 Ik niet, ik ga niet door allerlei hoepeltjes springen om de kans te krijgen een console te kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 21 juni 2021 15:23
    ik heb wel 5x mee gedaan aan coolblue acties en elke keer niks nada.
    maar ik had hier mazzel met de stock checker bij nedgame.. dus succes voor diegene die mee gaan doen!

    En in een bizarre twist of fate, van de mediamarkt kreeg ik vorige week een mail dat er een ps5 voor me ligt vanwege hun totaal mislukte online actie van toen…. Deze ga ik dik scalpen!!!!









    Aan een vriend.
    voor 499.