Nieuws
Control

Control is inmiddels door tien miljoen mensen gespeeld

Een flinke prestatie voor een nieuwe IP

Geschreven door Michel Musters op
Tien miljoen mensen hebben inmiddels Control gespeeld.

Dat heeft ontwikkelaar Remedy Entertainment bekendgemaakt in een gesprek met investeerders. Het aantal is opvallend hoog, omdat het om een compleet nieuwe IP gaat. Overigens betekent het aantal niet dat de game ook tien miljoen keer verkocht is. Zo werd het spel gratis via Epic Games Store, Game Pass en PlayStation Plus aangeboden.

Zoals eerder gemeld werkt Remedy nu aan minstens twee nieuwe projecten in samenwerking met Epic Games. Het bedrijf gaf eerder ook aan iets met het Alan Wake-universum te doen, tot genoegen van veel fans. In het recente gesprek met investeerders meldt Remedy dat de ontwikkeling van CrossfireX, dat later dit jaar moet verschijnen, afgerond wordt en dat er nu aan een van de titels voor Epic gewerkt gaat worden. Ook werkt Remedy nog altijd aan de free-to-play-game Vanguard.

Dit artikel delen:

Lees meer

Castlevania: Grimoire of Souls komt naar Apple Arcade Mobiele Age of Empires-game in ontwikkeling
13

Reacties op: Control is inmiddels door tien miljoen mensen gespeeld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 14 augustus 2021 12:23
    Een leuke game maar vond hem wel vaag.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 14 augustus 2021 17:05
    @hulstpower wat is er vaag aan de game? Ik moet hem zelf ook nog spelen. Ik hoor zoveel goede verhalen over de game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 14 augustus 2021 17:14
    @ShadowKiller vond verhaal vaag, game zelf leuk hoor maar verhaal pakte mij niet zo en vond het maar vaag. Misschien ligt het aan mij en heb ik gewoon paar keer niet goed opgelet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zodanmaar

    • 14 augustus 2021 21:15
    @ShadowKiller

    Wat ik verderop in een comment al las, als je bekend bent met quantum mechanica is het al een stuk duidelijker. Maar het blijft wel vaag. Hoop voor je dat je het snel gaat ervaren. Hij stond al heel lang op mijn lijstje en was blij verrast toen hij in mijn humble bundle zat. Met heel veel plezier en bijna in een stuk door uitgespeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zodanmaar

    • 14 augustus 2021 21:16
    @gamer.nl mijn comment werd als spam gezien totdat ik de smiley emoticon verwijderde!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 15 augustus 2021 11:59
    @Zodanmaar en ondertussen zijn de spamberichten weer terug

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 16 augustus 2021 05:48
    @Ziminar ja de gedane maatregelen en beperkingen die wij opgelegd krijgen zijn dus allemaal voor niets. Benieuwd hoe lang het nu weer duurt eer ze het opgelost hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    melody

    • 15 augustus 2021 07:55
    @hulstpower Het verhaal is veel begrijpelijker als je alle collectibles leest met de lore erin. Het helpt ook als je de andere games van Remedy hebt gespeeld (Alan Wake en Quantum break). Hoewel het geen direct vervolg is in mijn ogen zijn er veel verwijzingen en verbanden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 15 augustus 2021 08:40
    @melody Alan wake nooit gespeel, quantum break wel daar was verhaal voor mij wat duidelijker heel vet spel alleen de cuscensens met echte acteurs vond ik ruk en slecht. Verder heel dik spel en kwa gameplay echt een pareltje op xbox one

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 14 augustus 2021 13:25
    Ik wou hem halen toen ik EINDELIJK mijn ps5 binnen had, maar kan nergens een fysieke versie vinden =/

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 14 augustus 2021 17:05
    @WvA
    Nedgame heeft hem op voorraad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 15 augustus 2021 13:18
    @ShadowKiller Ah thanks, was vorige week niet zo :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MARQ242

    • 14 augustus 2021 18:02
    Heerlijke game. Het verhaal was erg tof, zeker als je een beetje thuis bent in de quantum mechanics. En de sfeer en design was ook spot on!