Nieuws

Consumentenbond gaat klachten rondom Nintendo Switch verzamelen

Vereniging werkt met organisaties in andere landen samen

Geschreven door Michel Musters op
De Consumentenbond heeft een meldpunt gestart waar consumenten problemen kunnen melden die ze met de Joy-Con-controller voor de Nintendo Switch ervaren.

Sinds de lancering van de Switch in 2017 melden diverse gebruikers al problemen met de Joy-Con-controllers. De camera of het spelerspersonage in games zou automatisch bewegen zonder dat de analoge stick gebruikt wordt. Vooral de rechter Joy-Con zou vaak van deze problemen last hebben.

Via een vragenlijst van de Consumentenbond kunnen gebruikers nu hun ervaringen met deze problemen achterlaten. De vereniging werkt samen met andere consumentenorganisaties in België, Frankrijk, Italië, Griekenland, Portugal, Noorwegen, Slowakije, Slovenië en de Europese organisatie BEUC. Op die manier moet er meer duidelijkheid komen over de problemen en de schaal ervan.

Sandra Molenaar, directeur Consumentenbond: "We doen de oproep omdat we signalen krijgen dat de Switch niet zo lang meegaat als consumenten zouden mogen verwachten. Bovendien zijn de opties om de console te repareren beperkt, waardoor consumenten gedwongen zijn tot dure vervangingen. De reacties gebruiken we om te bepalen welke verdere actie we ondernemen."

Nintendo repareert Joy-Con-controllers soms gratis, maar het verschilt per situatie en per winkel waar consumenten de Switch hebben gekocht. Er zijn wereldwijd inmiddels meer dan 68 miljoen exemplaren van de Switch en Switch Lite verkocht.

Nintendo Switch

Dit artikel delen:

Lees meer

Saturday Night Live neemt tekort aan PlayStation 5-consoles op de hak Live om 14:30: Bonuslevel-stream met Mario Kart, Smash Bros. en Animal Crossing!
3

Reacties op: Consumentenbond gaat klachten rondom Nintendo Switch verzamelen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Sabor

    • 7 december 2020 16:13
    Ik hoor eigenlijk alleen maar positieve verhalen over de reparatie service van Nintendo…
    Mijn eigen ervaring daarmee is ook positief.
    Ik vermoed dat het eerder bij de betreffende winkels blijft steken dan bij Nintendo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 7 december 2020 17:22
    Kapotte joycon na de garantie periode, voor 6.50 op kunnen sturen naar Nintendo en probleem opgelost in ~2 weken tijd. Prima service. Maar kantekening daarbij is wel dat mijn vriendin nu precies het zelfde probleem heeft. Die service kan nog zo goed zijn, het is natuurlijk wel de bedoeling dat die dingen wat langer mee gaan bij normaal gebruik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Remcos

    • 8 december 2020 13:44
    Mijn Switch kon DQ11 niet afspelen en deze kon ik naar een antwoordnummer van Nintendo sturen. Twee weken later een nieuwe toegestuurd gekregen met een briefje erbij dat het moederbord van mijn oude Switch stuk was. Hier dus ook prima service… wel binnen de garantietermijn overigens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.