Consumentenbond gaat klachten rondom Nintendo Switch verzamelen

Consumentenbond gaat klachten rondom Nintendo Switch verzamelen

De Consumentenbond heeft een meldpunt gestart waar consumenten problemen kunnen melden die ze met de Joy-Con-controller voor de Nintendo Switch ervaren.

Sinds de lancering van de Switch in 2017 melden diverse gebruikers al problemen met de Joy-Con-controllers. De camera of het spelerspersonage in games zou automatisch bewegen zonder dat de analoge stick gebruikt wordt. Vooral de rechter Joy-Con zou vaak van deze problemen last hebben.

Via een vragenlijst van de Consumentenbond kunnen gebruikers nu hun ervaringen met deze problemen achterlaten. De vereniging werkt samen met andere consumentenorganisaties in België, Frankrijk, Italië, Griekenland, Portugal, Noorwegen, Slowakije, Slovenië en de Europese organisatie BEUC. Op die manier moet er meer duidelijkheid komen over de problemen en de schaal ervan.

Sandra Molenaar, directeur Consumentenbond: "We doen de oproep omdat we signalen krijgen dat de Switch niet zo lang meegaat als consumenten zouden mogen verwachten. Bovendien zijn de opties om de console te repareren beperkt, waardoor consumenten gedwongen zijn tot dure vervangingen. De reacties gebruiken we om te bepalen welke verdere actie we ondernemen."

Nintendo repareert Joy-Con-controllers soms gratis, maar het verschilt per situatie en per winkel waar consumenten de Switch hebben gekocht. Er zijn wereldwijd inmiddels meer dan 68 miljoen exemplaren van de Switch en Switch Lite verkocht.

Nintendo Switch

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Ik hoor eigenlijk alleen maar positieve verhalen over de reparatie service van Nintendo... Mijn eigen ervaring daarmee is ook positief. Ik vermoed dat het eerder bij de betreffende winkels blijft steken dan bij Nintendo.

0
test

Kapotte joycon na de garantie periode, voor 6.50 op kunnen sturen naar Nintendo en probleem opgelost in ~2 weken tijd. Prima service. Maar kantekening daarbij is wel dat mijn vriendin nu precies het zelfde probleem heeft. Die service kan nog zo goed zijn, het is natuurlijk wel de bedoeling dat die dingen wat langer mee gaan bij normaal gebruik.

0

Aanbevolen voor jou