Consument spendeert meeste geld in free-to-play-games | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Het onderzoek werd gehouden onder 2425 gebruikers van een drietal websites voor online betalingen en gratis downloadbare PC-games. Van de ondervraagden gaf 58 procent aan wel eens geld uit te hebben gegeven in een free-to-play game in de laatste twaalf maanden. Zij besteedden daaraan gemiddeld 52 euro.

34 procent gaf aan wel eens geld te hebben gespendeerd in een MMO (gemiddeld 41 euro). Hiervan was 80 procent voor eigen gebruik en 20 procent werd cadeau gedaan aan anderen. 73 procent van de ondervraagden heeft geld gebruikt om in-game betaalmiddelen aan te schaffen. Wapens werden aangeschaft door 40 procent, 32 procent kocht  acce oires en kleding en 30 procent van de ondervraagden betaalde digitaal voor abonnementsdiensten.

Genre

Volgens Micheal Gluck van VGMarket verschilt het bedrag dat wordt uitgegeven aan digitale goederen behoorlijk per genre. Uitgever EA onthulde recentelijk al dat spelers van de free-to-play titel Battlefield Heroes gemiddeld 20 dollar (13 euro) per persoon uitgaven, waarbij het grootste gedeelte in kleding voor het personage werd gestoken.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou