Nieuws
Star Wars Jedi Knight II Jedi Outcast

Update: Aspyr werkt aan oplossing voor cross-play Jedi Academy

Moet binnenkort al uitkomen

Geschreven door Jolien Mauritsz op
Aspyr, de ontwikkelaar van Star Wars: Jedi Academy, heeft aangekondigd bezig te zijn met een oplossing voor de onbedoelde cross-play tussen pc en console-gebruikers.

Eerder ontdekten pc-gebruikers de mogelijkheid om de online servers van consoles binnen te dringen. Hier maakten de pc-spelers bewust gebruik van om de consolespelers te kunnen inmaken. Aspyr heeft tegen USGamer gezegd dat er stappen zijn genomen om dit probleem op te lossen. De ontwikkelaar zegt in de verklaring zich bewust te zijn van de bug en dat ze al bezig met een oplossing die binnenkort uitkomt. Die oplossing gaat pc en consoles van elkaar scheiden.

Wanneer de onbedoelde cross-play-functie precies gerepareerd gaat worden, is nog niet bekend.

Star Wars Jedi Knight II Jedi Outcast

Oorspronkelijk bericht: Consolespelers van Star Wars: Jedi Academy worden volop ingemaakt door de meer ervaren pc-spelers. Dat komt door een onbedoelde cross-play mogelijkheid.

Star Wars: Jedi Academy kwam in 2003 uit op de pc. Afgelopen donderdag kwam de game voor het eerst uit voor PlayStation 4 en Nintendo Switch. Het is eigenlijk niet de bedoeling dat pc spelers in de online servers van de console versie kunnen, gezien het feit dat die al zeventien jaar ervaring met de game hebben en muis en toetsenbord kunnen gebruiken voor de besturing. Toch hebben de pc-spelers een manier gevonden om de console-servers binnen te dringen. Het enige wat ze nodig hebben is een ip-adres van een console-server en ze kunnen aan de slag.

Volgens verschillende console-spelers dringen pc-gebruikers bewust de console-servers binnen de consolespelers in te maken. “Ik kwam dit weekend een server binnen waar een speler iedereen aan het afmaken was”, vertelt May Payment op Resetera. “Ik zag een Twitch-naam bij de spelerstag en besloot die op te zoeken. Toen zag ik dat die gewoon op pc aan het spelen was en iedereen inmaakte.” De stream is hieronder te bekijken.

Of ontwikkelaar Raven Software dit probleem gaat aanpakken is nog niet bekend.

Dit artikel delen:

Lees meer

1 aprilgrap geeft alle Overwatch-personages 'googly eyes' 50.000 spelers krijgen permaban in Call of Duty: Warzone
5

Reacties op: Update: Aspyr werkt aan oplossing voor cross-play Jedi Academy

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    SuperDre

    • 31 maart 2020 14:00
    tja, zieligers heb je er altijd bij. Maar muis/kb hoeft echt niet altijd beter te zijn, zeker niet bij 3rd person (ja ja, ik weet dat er mensen zijn die tussen hun oren hebben dat muis/kb altijd beter is, maar ik heb genoeg mensen met gamepads gezien die mensen met muis/kb dik verslaan (ik in iedergeval niet, ik ben bagger met gamepad, maar ook met keyboard, gebruik zelf een joystick in mijn linkerhand voor bewegen).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Derper

    • 31 maart 2020 15:14
    @SuperDre Het ging volgens mij niet perse om m/k tegen controller maar dat pc-spelers meer ervaring hebben.
    En op professioneel niveau wint een controller niet in een fps. Hangt van de game af en vooral wie de controller vast heeft. Ik heb ook mensen op een controller mensen met m/k zien verslaan, maar die mensen met controller waren geoefend en de m/k speler niet. En vergeet niet dat als een pc speler iemand achter zich hoort, die speler in een pols 'jerk' omgedraaid is, een console speler is afhankelijk van de draaisnelheid (ja die kan je verhogen maar dan mis je vaak je doel.) In een hoop situaties waar het op snelheid van draaien aankomt, heeft een muis echt een heel groot voordeel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    HunterSeeker

    • 31 maart 2020 15:32
    zo goed speeld hij ook weer niet, maar zie wel dat hij de heavy hit gebruikt bij een single lightsaber. Ziet er misschien niet zo flashy uit maar doet kei veel dmg en is ook heel traag.
    Maar time je het goed dan kan je best wat kills maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ravw

    • 31 maart 2020 17:45
    je zou toch verwachten dat consoles altijd in het voordeel zijn van pc, auto hit , auto aim , auto target .. en dat soort dingen
    maar hier is dus wel gelijk de PC vs Console mee in het voordeel van de pc gamer bewezen ..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    melody

    • 31 maart 2020 20:26
    @ravw Nou met deze game heb ik niet veel ervaring maar PC heeft over het algemeen veel hogere framerates (soms tot 240 Hz), veel minder recoil in schietspellen en veel hogere sensitiviteit bij mikken met muis t.o.v. thumbsticks. Alleen al die framerate maakt bij topspelers best veel verschil. Er zijn youtube filmpjes van counterstrike spelers die skill challenges doen (testbaan tegen bewegende bots) en consistent enorme verschillen laten zien tussen 30 fps, 60, 120 en zelfs nog kleine verschillen op 240 ten opzichte van 120 fps..
    Moet je nagaan als je de beginnende console spelers met 30-60 fps tegen een zeer ervaren speler met 240 zet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.