Nieuws

Ontwikkeling van Command & Conquer Remastered officieel gestart

+ Command & Concert

Geschreven door Wout van Aken op
Het ontwikkelproces van Command & Conquer Remastered is in december 2018 officieel van start gegaan. Tevens heeft de componist van de rts-serie een concert gegeven waarin veel nummers uit de soundtracks werden gespeeld.

De aankondiging werd bekendgemaakt in een officiële update op Reddit. In deze update erkent de ontwikkelaar ook de meest gestelde vragen over de remaster:

• Wat is het verschil tussen een Remaster en een Remake?
• Welke visuele stijl overwegen jullie - 2D of 3D?
• Beschikken jullie over de originele source code?
• Welke technologie/engine gebruiken jullie voor de game?
• Wat gaat er gebeuren met de tussenfilmpjes?
• Welke "quality of life" verbeteringen overwegen jullie?

De ontwikkelaar geeft aan nog niet op al deze vragen in te kunnen gaan. Wel wordt antwoord gegeven op de vraag of het hier om een remaster of remake gaat: "Dit is een remaster. Onze intentie is om het verhaal, script en content zo authentiek mogelijk aan de originele games te houden, terwijl we hogere kwaliteit en moderne verbeteringen implementeren."

Ook kondigt de ontwikkelaar aan veel gebruik te willen maken van de feedback van de fans. Om dit te bewerkstelligen is er een zogenoemde Community Council opgericht. Dit is een groep bestaande uit 13 van de meest toegewijde C&C community leden, verschillend van mod-ontwikkelaars tot streamers en web admins. Deze groep heeft direct contact met het ontwikkelteam en zal dienen als de stem van de community en gebruikt worden voor discussies en feedback.

Command & Conquer is de laatste tijd weer erg populair. Op de laatste E3 kreeg Electronic Arts nog veel commentaar toen bekend werd dat de langverwachte terugkeer van de franchise in de vorm van de mobiele game C&C Rivals zou zijn. In onze review gaven wij de game een 7. Als reactie op het luide verzoek C&C terug te zien op pc, kondigde EA een paar maanden later aan de originele Command & Conquer en Red Alert te voorzien van een remaster.

De ontwikkeling is in handen van Petroglyph Studio's. Deze studio is opgericht toen EA Westwood overnam, en bevat nog medewerkers die aan de eerste C&C hebben gewerkt. Frank Klepacki zal ook hier weer verantwoordelijk zijn voor de soundtrack.

Op de recentste editie van MAGFest (Music And Gaming Festival) gaf de componist van Command & Conquer samen met The Tiberian Sons tevens een uitgebreid concert.

In de bijna anderhalf uur durende show komen er vele klassiekers langs van de bekende gameserie. Frank Klepacki is vanaf het eerste uur betrokken geweest bij de Command & Conquer franchise, toen hij op 17-jarige leeftijd voor Westwood Studio's kwam werken als componist. Met hits als Act on Instinct en Hell March verzorgde hij de soundtracks van C&C, Red Alert, Renegade, Tiberian Sun en Red Alert 2. Het volledige concert is hieronder te bekijken.

Dit artikel delen:

Lees meer

Metro Exodus krijgt speciale Artyom-editie met Nixie Watch Update: CES 2019: Het belangrijkste nieuws uit Las Vegas
10

Reacties op: Ontwikkeling van Command & Conquer Remastered officieel gestart

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • TheChief

    • 10 januari 2019 14:49
    Don't worry people, EA will find a way to fuck things up.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • AlexKidd

    • 10 januari 2019 14:49
    Heel vet, maar EA….dus geen preorder. Zal me niks verbazen als ze er lootboxes en microtransacties in stoppen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Justmelee

    • 10 januari 2019 15:13
    Echt erg eigenlijk heh je denkt als eerste yeah ik kan niet wach… ow wacht EA nvm.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • WvA

    • 11 januari 2019 10:30
    @Justmelee Vergeet niet dat Red Alert 2 een zelfde constructie had. Westwood ontwikkelde de game, maar EA bracht hem uit. Nu ontwikkeld Petrogrlyph, inclusief de oprichter van Westwood, de game, en geeft EA hem uit. Lets hope for the best!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Renzzie

    • 10 januari 2019 15:44
    De game wordt ontwikkeld door Petroglyph. Hier zitten een hoop werknemers die nog de bij Westwood gewerkt hebben. Daarnaast is er al bevestigd dat er geen loot boxes of micro transactions in de game zullen zitten. Het is 1x betalen en spelen maar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JustRaine

    • 10 januari 2019 16:31
    Is er kans dat als de Red Alert remaster goed ontvangen wordt, dat Deel 2 ook geremastered gaat worden? Deel 1 nooit gespeeld, wel ooit Tiberian Sun gekocht maar nauwlijks gespeeld, Red Alert 2 daarentegen grijs gespeeld, echt 1 van mijn favoriete games ooit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • WvA

    • 11 januari 2019 10:31
    @JustRaine Die kans bestaat zeker. Er werd hard geroepen om een Red Alert 2 en Zero Hour remake, dus als deze goed verkopen zouden ze wel gek zijn het niet te doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rohirrimdwarf

    • 10 januari 2019 16:43
    vette muziek

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • generaljusten

    • 10 januari 2019 19:28
    Muziek is echt geniaal. Hopelijk laat EA de stekker erin zitten voortaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 10 januari 2019 23:59
    @generaljusten Geloof je t zelf? Zodra het niet meer winstgevend is gaat de stekker er keihard uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.