De game is ontwikkeld door Westwood Studios, een van de ontwikkelaars die volgens Gamer.nl hard gemist wordt.
De game speelt zich meer dan twintig jaar na de gebeurtenissen in Tiberian Dawn af. Het is daarmee de tweede real-time strategy game in de Command & Conquer-reeks die zich in het Tiberian-universum afspeelt. De game kreeg een opvolger in de vorm van Tiberium War. Firestorm is de uitbreiding die Westwood Studios voor Tiberian Sun uitbracht.
Tiberium Imperium
In Tiberian Sun heeft het fictieve mineraal Tiberium flink wat aan territorium gewonnen en zo zijn vele dieren en planten doodgegaan of gemuteerd. Om besmetting en blootstelling te voorkomen is een groot deel van de wereldbevolking naar koudere gebieden verplaatst door de Global Defensive Initiative, een fictieve westerse en democratische organisatie opgericht door de Verenigde Naties.
Kane, die in Tiberian Dawn de straten onveilig maakte, keert in dit deel terug om mensen tot leven te wekken zonder gevoelens, die al zijn bevelen opvolgen. De Forgotten, een derde partij, zijn de eenheden die door het Tiberium gemuteerd zijn.
Ontwikkelaar Westwood
Westwood werd in 1985 opgericht door Louis Castle en Brett Sperry. De studio maakte een naam voor zichzelf met onder meer Dune 2. In 2003 nam Electronic Arts het bedrijf over en doopte de studio om tot Electronic Arts Los Angeles. Het succes van weleer bleef echter achter en EA trok de stekker eruit. Een aantal ex-medewerkers richtten later het bedrijf Petroglyph Games op, ontwikkelaar van onder meer Star Wars: Empire at War.
Reacties op: Command & Conquer: Tiberian Sun vandaag 15 jaar oud
ViolatoRNL
Hybr1d
N3cro_Manc3r
babbaloerie
babbaloerie
Arrahant
De mensen achter openRA zijn momenteel bezig om de assets van Tiberium Sun naar hun gratis C&C platform te brengen. Binnenkort opnieuw naar uw pc dus!! Zie: http://www.openra.net/
BertThaBest
N3cro_Manc3r
rohirrimDAAN
Mutsaers78
Sterker nog, Tiberian Sun vond ik zelf één van de minste (het minst 'realistisch' van alle goede C&C delen).
babbaloerie
SuperSam
geert1
Eigenlijk zou ik niet kunnen kiezen tussen C&C1 en 2 en RA1 en 2. Die vier games zijn voor mij de klassiekers en alles wat erna kwam vond ik minder interessant. Generals was qua gameplay en missies wel sterk, maar dat universum deed me veel minder dan die van Red Alert en de Tiberium-games.
Het blijft nog altijd zonde dat we sinds die tijd geen enkele nuttige toevoeging meer hebben gezien aan deze franchise. Laten we hopen dat er geen Clash of Clans-kloon komt van C&C, maar dat er ooit weer een opleving van het RTS-genre plaatsvind en er weer een echte opvolger van C&C of RA kan komen.
ShadowX
CnC en The legend of Kyrandia waren geweldige games.
Gillian
chemicalscum
oranginas
Tiberian Sun heb ik eigenlijk pas een jaar of twee uitgifte gekocht, direct met exp packs. Vond het zeker vermakelijk maar haalde het voor mij toch niet bij de eerste. De futuristische units vond ik wel erg tof, was een grote fan van de Mammoth & die kleine walkers. Beetje Battletech!
Moet zeggen dat ik toch iets meer een Warcraft fan was in die tijd, maar C&C + (de eerste) Red Alert waren zeker briljant. Natuurlijk heel veel tegen de AI gespeeld omdat je anders veel toffe units nooit kon gebruiken! (en van een LAN/Internet al helemaal geen sprake was)
JimmWalkers
crapmypants
BertThaBest