First-person shooters en het Command & Conquer-universum lijken niet echt samen te gaan. Na het geflopte Command & Conquer: Renegade is ook de tweede poging om de strategiereeks over te zetten naar het actiegenre, Tiberium, op niets uitgelopen. Electronic Arts heeft namelijk de stekker uit deze game gehaald, omdat deze simpelweg niet aan de kwaliteitseisen voldeed.

"Het spel had van het begin af aan al enkele fundamentele ontwerpfouten", licht Mike Verdu, het hoofd van de studio die Tiberium maakte, toe. Met het annuleren van Tiberium komen een aantal medewerkers van het team op straat te staan, maar EA wil niet vertellen hoeveel. Ook wil men niet toelichten hoeveel geld aan het project gespendeerd is.

Het cancelen van Tiberium om kwaliteitsredenen is een nieuw teken van de nieuwe koers die EA heeft ingezet, waarbij meer de nadruk komt te liggen op de kwaliteit van de games en minder op het uitmelken van franchises. Al is het overigens zeker niets nieuws dat EA spellen annuleert die conceptueel niet helemaal uit de verf komen. Zo sneuvelden eerder SimsVille en de MMORPG Ultima X: Odyssey.