Daardoor zou Command & Conquer een altijd draaiende service zijn waar spelers op kunnen inloggen. "Een online service biedt wat je verwacht van een spel dat in een doosje in de winkels ligt, maar voegt daar meer aan toe", aldus Van Caneghem. Zo staan spelers constant met elkaar in verbinding en is het sociale element sterker aanwezig.

Daarnaast moet de ontwikkelaar op elk gewenst moment content aan de spelwereld toe kunnen voegen om deze te laten groeien, iets dat volgens Van Caneghem nog redelijk uniek is voor strategiegames. "Kijk wat online gedaan heeft voor RPG's de laatste tien jaar", zo vertelt Van Caneghem over World of Warcraft. "Alle andere genres volgen. Wij kijken er naar uit om iets op te bouwen dat toonaangevend zal zijn op dat gebied."

Sociale gamers

Een ander doel van de nieuwe online-strategie is om de huidige doelgroep uit te breiden. "Je ziet sociale gamers op Facebook die eigenlijk al strategiespellen spelen en dat hebben ze misschien niet eens in de gaten. Een franchise als Command & Conquer nemen en deze uitbreiden voor een bredere doelgroep is onderdeel van de strategie", aldus Van Caneghem.

Het nieuwste deel uit de Command & Conquer-reeks, Tiberian Twilight, moet op 18 maart in de winkels verschijnen.