Afgelopen jaar kwam Combat Mission: Beyond Overlord uit. Deze Turn Based tweede wereldoorlog game was een groot succes. Ondanks dat hij alleen op het internet te koop was, werd hij massaal gekocht, en ook de aandacht van de pers was niet misselijk. Nu wordt er gewerkt aan een vervolg, genaamd Combat Mission: Barbarossa to Berlin. Homelan had een gesprek met twee designers van deze game, Steve Grammont en 'Madmatt'.HomeLAN - Even though the game did very well, the turn based war game is still considered to be a niche market. What do you think about this assumption?

Steve Grammont and Madmatt - Not true. There are MANY huge selling turn based games, like Civilization and Masters of Orion for example. While sales of these games aren’t as strong as some of the other genres out there (first person shooters, RTS, etc.) the potential audience is far too big to be considered "niche". Traditionally the reasons why wargames specifically have been branded "niche" had nothing to do with their turn based foundation. Instead, poor graphics, clunky interface, obscured

information, and lack luster game environments have kept wargaming from being less than a niche. Some have said that the subject matter itself is the problem, but games like Panzer General and Combat Mission totally blow that theory out of the water.

Het speciale aan de eerste game was dat het een grote vernieuwing was ten opzichte van andere Turn Based games. Het was ook de eerste war game in zijn soort die met 3D graphics kwam. In dit interview over deel 2 wordt gepraat over het succes van het eerste deel, het turn based genre, de periode waarin dit tweede deel zich afspeelt, nieuwe units, betere graphics, multiplayer en veel meer. Lees het uitgebreide interview hier.