Codemasters wil live-data gebruiken in volgende F1-game | Gamer.nl

Codemasters wil live-data gebruiken in volgende F1-game | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"Je zult ons niet slechts een paar nieuwe parkoersen en coureurs in het spel zien stoppen, enkel omdat het volgende seizoen er is. We gaan meer tijd aan het spelontwerp besteden en dat uitbreiden, zodat spelers zelf steeds meer op echte coureurs beginnen te lijken. [...] Waar dat uiteindelijk heengaat is dat we echte data van races gelijk gaan doorvoeren in het spel, omdat spelers het racen tegen een echte coureur zeer serieus nemen", aldus Cousens.

F1 2010, het meest recente deel in de serie, kwam twee maanden geleden uit. Cousens zegt trots te zijn op het team dat de game heeft ontwikkeld. "In zekere zin werk je met anderhalf team. Terwijl het ene team nog bezig is met het afronden van het vorige deel, begint de rest al met het vervolg. Als je dat niet doet dan blijft er maar zes tot acht maanden ontwikkeltijd over en gaat het product daaronder lijden." 


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou