Nieuws
Call of Duty: Modern Warfare 2

CoD: Modern Warfare 2-bèta had bijna 170.000 gelijktijdige spelers op Steam

Maar cheaters hebben de bèta ook gevonden

Geschreven door Michel Musters op
Er waren gisteren bijna 170.000 gelijktijdige spelers van de Call of Duty: Modern Warfare 2-bèta op Steam.

Dat blijkt uit cijfers van SteamDB. Er was de afgelopen 24 uur een piek van 168.330 gelijktijdige spelers, waarmee het spel games als Halo: The Master Chief Collection, Left 4 Dead 2, Fifa 22 en The Division heeft ingehaald. Er zijn wel nog veel meer spelers nodig om in de top 10 te komen, maar voor een bèta is het extra indrukwekkend.

Meer dan een week geleden was de bèta van Modern Warfare 2 al beschikbaar op PlayStation-consoles, maar afgelopen weekend kwam de bèta ook naar pc en Xbox.

Overigens zijn er op internet beelden opgedoken van cheaters in Modern Warfare 2 - die hebben het spel dus ook al gevonden. Zo worden er wallhacks en aimbots gerbuikt. Ontwikkelaar Infinity Ward gaf dit weekend al aan actie te ondernemen tegen de cheaters in de bèta. Omdat de cheaters vooral op pc lijken voor te komen, kiezen veel consolespelers er voor om crossplay uit te zetten.

Dit artikel delen:

Lees meer

Elke held in Gotham Knights geeft ander perspectief op het verhaal Sony benadrukt dat games niet op release op PlayStation Plus komen
12

Reacties op: CoD: Modern Warfare 2-bèta had bijna 170.000 gelijktijdige spelers op Steam

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Nefarius

    • 26 september 2022 08:59
    @redactie: er mist een nulletje in de kop/titel van het artikel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 26 september 2022 09:01
    @Nefarius Nulletje toegevoegd!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Nefarius

    • 26 september 2022 11:24
    @MichelMusters Merci bien!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 26 september 2022 09:00
    ai das niet best, cheaters dan he.
    Misschien dat ik em over sla want het cheaten zelf verpest het niet voor me, de twijfel dat iemand skill heeft of een cheater is, verpest het voor me.

    Verder heb ik in het weekend de beta multiplayer ook gedaan. Het lvlen van wapens is wel ff wennen, ook niet helemaal duidelijk hoe je meer voortgang krijgt, ook is bepaalde XP blocked voor bepaalde wapens, maar dat kan ook door de beta komen. Was rond lvl 18 gekomen en hoorde toen dat alles gereset word wanneer de beta klaar is. Toen was ik er ook klaar mee :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    nicster

    • 26 september 2022 11:07
    @-JK- valt allemaal reuze mee in de praktijk, zou hem daar zeker niet voor laten liggen. Elk COD deel speel ik pak em beet een uurtje of 60-100, in dat tijdsbestek kom ik hooguit eens een enkele cheater tegen, te tellen op 1 hand.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 26 september 2022 11:11
    @nicster ik heb daar toch een andere ervaring mee. in de beta had ik soms wel twijfel maar was er nooit een overduidelijke cheater, maar in warzone waren het er best veel, elke avond wel eentje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 26 september 2022 09:49
    Het spelers aantal ligt hoger uiteraard, omdat er genoeg mensen zijn zoals ik die het via battle.net spelen.

    Ik zag de wallhackers al voorbij komen op social media diep triest!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 26 september 2022 10:06
    Ik heb de beta ook nog even gespeeld dit weekend op de ps5. Positieve veranderingen vind ik vooral het geluid van de wapens en de impact van bominslagen en dergelijke. Grafisch vind ik het er best oke uitzien maar ik had eerlijk gezegd wel meer vooruitgang verwacht, vooral qua belichting en met name de textures van de buitenkant van gebouwen.
    De maps die ik gespeeld heb vond ik wel leuk maar ik hoop dat er tussen de overige maps ook nog een paar toppers zitten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 26 september 2022 11:14
    Ik vind de geluiden van de wapens echt een verbetering, maar ik speel het op de pc :-)

    Grafisch gezien deel ik wel je mening en ik heb een 3080TI

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 26 september 2022 20:22
    @Goodmushin Geluiden van de wapens klinken echt lekker indd! Paar uurtjes de beta gespeeld en vond het erg tof.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 27 september 2022 01:06
    @004

    Ja speelde heerlijk. Ik heb voornamelijk domination gespeeld. De maps zijn aardig ok en balanced :-)

    Vind trouwens dat de voetstappen erg goed te horen zijn haha misschien iets te? :-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Battlestar28

    • 26 september 2022 16:03
    Zo moeilijk zal het ook niet zijn om voor deze game te hacken. Het ziet er exact het zelfde uit als alle voorgaande delen.