Nieuws

'Call of Duty: Black Ops 4 heeft battle royale-modus in plaats van campaign'

Grote veranderingen op komst voor Call of Duty?

Geschreven door Michel Musters op
Het later dit jaar te verschijnen Call of Duty: Black Ops 4 zou geen traditionele singleplayercampagne bevatten, maar wel een battle royale-modus.
Dat melden bronnen aan Polygon. Het gebrek aan singleplayercampagne zou komen omdat ontwikkelaar Treyarch niet genoeg tijd er voor heeft. Daarom zou de studio zich richten op het uitbreiden van de multiplayer en de Zombies-modus. "Volgens een bron zou er extra nadruk gelegd worden op coöperatieve modi ter vervanging voor de typische singleplayer campagne.


De website Charlie Intel meent te weten dat de game een battle royale-modus krijgt die het gebrek aan singleplayercampagne op moet vangen. Sinds de releases van PlayerUnknown's Battlegrounds en Fortnite is het een van de populairste genres die er is. Deze modus zou los worden ontwikkeld door Raven Software.

Call of Duty: Black Ops 4 wordt op 17 mei onthuld in een livestream. Dan wordt duidelijk hoeveel van bovenstaande informatie correct is. De game zelf moet op 12 oktober verschijnen op pc, PlayStation 4 en Xbox One.

Dit artikel delen:

Lees meer

Ubisoft kondigt datum en tijd E3-persconferentie aan Sea of Thieves krijgt content-update in mei
22

Reacties op: 'Call of Duty: Black Ops 4 heeft battle royale-modus in plaats van campaign'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • timtim96

    • 18 april 2018 08:30
    Als dat zo is, omdat er "te weinig tijd voor is", is dat echt schandalig

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • tyberium

    • 18 april 2018 08:39
    Kijk, dat scheelt weer een game om te kopen. Gelukkig komen er nog genoeg goede games uit dit jaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • obi-twan kenobi

    • 18 april 2018 09:03
    Dat wordt dan sowieso geen cod dit jaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bashnag

    • 18 april 2018 09:08
    Benieuwd of ze eens een nieuwe engine gaan gebruiken. Laatste games leken niet van elkaar te verschillen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • pyronaan

    • 18 april 2018 09:20
    Kijk eindelijk een keer goed bezig kunnen zich gewoon vol storten op de mp zouden meer uitgevers moeten doen . Richt je lekker op 1 gedeelte en maak dat goed

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • KratosFever

    • 18 april 2018 09:27
    Niet dat de singeplayers veel aan waren… de enige die ik leuk vond om te spelen was MW2. En laat die nou toevallig ook een geweldige multiplayer hebben, de beste tot nu toe!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MonsterCrab

    • 18 april 2018 09:41
    Poeh, een nieuwe modus kan zeker leuk zijn, maar geen campaign is toch wel een grote verandering. Zou het zelf wel jammer vinden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Battlestar28

    • 18 april 2018 10:03
    @MonsterCrab
    Bij CoD vond ik behalve de oude WWII games de campaign altijd ruk. Op zich vind ik het idee leuk, alleen snap ik niet waarom nou een battleroyale. Ik bedoel, als je pubg of fortnite hebt gespeeld hoef je echt niet nog een uitgemolken variant te hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HighNesZ

    • 18 april 2018 15:13
    @Battlestar28 Een stabiele pubg variant is altijd welkom op de ps4.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RavenBlack

    • 18 april 2018 10:04
    Dat is dan jammer voor CoD want de enige reden dat ik CoD kocht was voor de single player.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 18 april 2018 10:11
    @RavenBlack +1

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • LordLuc

    • 18 april 2018 10:27
    Ok. Maar dan ook voor €29,99 verkopen ipv de volle prijs.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 18 april 2018 12:48
    @LordLuc wat denk je zelf XD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 18 april 2018 10:35
    Ik vind het een doodzonde. Het blijft natuurlijk een gerucht, maar meestal blijken deze bronnen redelijk accuraat te zijn zo dichtbij E3.

    CoD was absoluut niet mijn day one purchase elk jaar. Maar de campaigns vond ik zelf erg leuk om te spelen.

    Als het waar is vind ik het weglaten van een campaign wel weer een money grab voor Activision, die gewoon nog meer geld, uit nog minder moeite willen meppen. Battle Royale modus toevoegen is namelijk GEEN moeite, aangezien mensen bij bijvoorbeeld Far Cry 5 laten zien dat ze zo'n modus in 1 weekje in elkaar kunnen flansen.

    Ze gaan dus gewoon proberen in een hype mee te liften, en dan later misschien een DLC campaign toe te voegen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Agent 4125

    • 18 april 2018 10:39
    Gaan ze die dan wel serieus 'Call of Duty: Black Ops 4' noemen? Dat zou tamelijk hilarisch zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Arrahant

    • 18 april 2018 11:16
    Helemaal geen redenen meer om CoD games te kopen! Ik koop die games alleen nog maar voor de single player tegen de tijd dat ze afgeprijsd zijn. Helaas.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Luukswa

    • 18 april 2018 12:47
    Nou dat belooft wat..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • djensen

    • 18 april 2018 16:43
    Als COD nu ook al transformeert in een PUBG/Fortnite-like game, dan getuigt dat echt van creatieve armoede.

    Alhoewel ik zelf niet echt fan ben van de serie, heb ik wel erg genoten van COD2 en World At War destijds.

    Het is echt treurig dat ze niet een eigen weg durven in te slaan en kostte wat kost mee moeten surfen op de golf. Laat eens wat lef zien, verdoemme!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • martijn3107

    • 18 april 2018 17:52
    Ik zou het een groot gemis vinden. De singleplayers van mw2, black ops 1 en 2 vond ik best goed. En te weinig tijd? Ze hebben straks 3 jaar de tijd gehad dus ik denk dat het een move van activision is om nog meer te kunnen cashen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 18 april 2018 18:33
    Als het niet genoeg tijd heeft voor een singleplayer campaign, dan moeten ze hun maar tijd geven. Niemand zit te wachten op een game die half af is, en mensen kunnen rustig wat langer wachten, genoeg andere games voor ze.