Nieuws
Witcher 3

Co-producent Daredevil mogelijk showrunner The Witcher-serie

Meer informatie nog niet bekend over de serie

Geschreven door Michel Musters op
Lauren Schmidth Hissrich, de medeschrijver en co-producent van Netflix-shows Daredevil en Defenders, wordt mogelijk de showrunner van de The Witcher-serie op de streaming service.
Dat meldt Variety. Eerder dit jaar werd de Netflix-show rondom de Poolse boeken aangekondigd. Het betreft een samenwerking tussen Netflix en het Poolse bedrijf Platige, dat al jaren de tussenfilmpjes voor de The Witcher-games maakt.


Hoewel de games niet als inspiratiebron worden gebruikt, geeft Andrzej Sapkowski, de schrijver van de The Witcher-boeken, wel advies aan de makers van de show. Veel meer is er nog niet bekend over de serie. De productie zou al zijn begonnen, maar het is nog niet bekend welke acteurs meedoen of wanneer de serie op Netflix moet verschijnen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Studio van Dean Hall onthult nieuwe game Living Dark Win seizoen 7 van Game of Thrones op Blu-ray en GoT-Cluedo
14

Reacties op: Co-producent Daredevil mogelijk showrunner The Witcher-serie

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • woutzorz

    • 12 december 2017 11:55
    De Daredevil serie vind ik erg tof en The Witcher is gewoon een briljante game, dus kijk hier wel echt heel erg naar uit! Ik zit er ook aan te denken om de boeken te gaan lezen van The Witcher, heeft iemand hier ervaring met die boeken? En zo ja, raad je aan om de Engelse of Nederlandse te lezen? Beide zijn natuurlijk niet in de originele taal dus twijfel welke ik zal doen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 12 december 2017 12:30
    @woutzorz Als je niveau Engels redelijk goed is, raad ik de Engelse versie zeker aan. Moet zeggen dat ik geen ervaring heb met de Nederlandse vertalingen, maar ik vind het 'vernederlandsen' van bepaalde namen van personages altijd vreselijk.
    Dandelion is niet echt een Nederlandse naam, dus dan hebben vertalers vaak de neiging die naam aan te passen. Stoort mij altijd. Voorbeeld uit Harry Potter: van Cedric Diggory naar Carlo Kannewasser. Ik kan niet vertellen of dat in de Nederlandse vertalingen ook zo is.
    Ironie vind ik in Engelse boeken ook gevoelsmatig wat sterker naar voren komen dan in Nederlandse boeken. En dat zit er veel in, dus vrij belangrijk.

    Over de namen ben ik niet zeker, maar Geralt staat in het Nederland in ieder geval bekend als: Geralt van Rivia, 'de hekser'…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • woutzorz

    • 12 december 2017 17:41
    @timtim96 Ik lees wel vaker boeken in het Engels dus dat is niet zo'n probleem. Denk dat ik idd voor de Engelse ga dan, vooral ook omdat de game zelf ook helemaal in het Engels is en het er dan waarschijnlijk beter op aansluit

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 13 december 2017 08:23
    @woutzorz Je hebt het steeds over "de game" Maar er zijn 3 games. Dus als je er nog maar 1 gespeeld hebt raad ik je sowiezo aan de andere 2 ook te spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • woutzorz

    • 13 december 2017 14:57
    @darkmanwls Ja klopt, heb de eerste 2 niet gespeeld. Ben meteen met de 3e begonnen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 12 december 2017 13:45
    @woutzorz ik lees boeken het liefst van n de originele taal. De vertalingen zijn vaak tenenkrommend

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 12 december 2017 13:49
    @fonsrutte hoe is de serie in het Pools? :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JaccoPeek

    • 12 december 2017 15:07
    @timtim96 Ik heb een aantal boeken in het Nederlands gelezen, en ik vond het verbazingwekkend goed. Zeker sommige namen, zoals Dijkstra en Tissaia de Vries passen juist heel goed in het Nederlands.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 13 december 2017 01:59
    @JaccoPeek zeker waar. De boeken an sich, wel taal dan ook waarschijnlijk, zijn echt geweldig

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • woutzorz

    • 12 december 2017 17:38
    @fonsrutte Mijn Pools is niet zo best helaas ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sven

    • 12 december 2017 18:27
    @woutzorz De Nederlandse vertalingen zijn erg goed naar mijn mening. Ik heb alle delen van The Witcher in het Nederlands gelezen. Kan de serie ook erg aanraden. Lees veel fantasy boeken en dit is ook wel 1 van mijn favoriete series.

    En Dandelion wordt vertaald naar Ranonkel :) Maar dat is, zover ik me kan herinneren, de enige vertaling van een naam die een beetje krom is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • GoRightAhead

    • 12 december 2017 12:50
    Ik heb de Nederlandse gelezen en ik ben er positief over, het meest storende voor mij was dat de sommige dialogen niet bij de Nederlandse nuchterheid passen. Eigenlijk het zelfde dat Nederlandse films nooit goed over komen omdat er in dit land ipc nooit echt wat gebeurt. Verder vond ik het lekker lezen en goed vertaald. Soms is het lichtelijk oud Hollands waardoor ik m'n woordenboek er wel even bij moest houden. Bijnamen zoals Dandelion zijn idd wel vertaald naar bijvoorbeeld Ridderspoor of Ranonkel. Verder leer je er ook wel weer leuke scheldwoorden van zoals galgenbrok :D veel plezier in elk geval!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 12 december 2017 13:50
    @GoRightAhead
    Ja zo'n naamsverandering vermoedde ik al.
    @woutzorz Nederlands of Engels, de boeken zijn het in ieder geval zeker waard als je fan bent van de game!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • woutzorz

    • 12 december 2017 17:44