Nieuws
boss key logo

Cliff Bleszinksi toont afgewezen concepten voor Boss Key-games

Zwembanden, draken en tanks

Geschreven door Pablo Bool op
In een serie tweets toont Cliff Bleszinksi verschillende concepten die hij had voor zijn eigen Ontwikkelstudio Boss Key Productions.

Eerder werd bekend dat Radical Heights-ontwikkelaar Boss Key Productions zijn deuren gaat sluiten. In een serie tweets laat Bleszinksi nu weten wat voor soort games allemaal zijn afgewezen bij uitgevers.

Zo licht hij een game uit genaamd 'Donuts.' Deze game was bedoeld als een spirituele opvolger van de arcade-game Toobin'. Het moest een vr-game worden waar men moest racen in zwembanden als magische beesten. Bleszinski omschrijft het als: "Mario Kart op water met dieren in vr." Net zoals in de arcade-game Toobin' zou het mogelijk zijn om frisdrankblikjes te verzamelen om levenspunten te herstellen of deze te gooien om tegenstanders aan te vallen.

De game was volgens Bleszinksi een manier om seizoensafhankelijke depressie te bestrijden.

Donuts Cliff Bleszinski boss key

In de game met de codenaam 'DragonFlies' die Bleszinksi wilden maken konden spelers als een soort ninja of samurai een draak berijden en zombies afmaken.

Dit kon men doen in pve setting in een 'feudalpunk' wereld met zwevende eilanden. Daarnaast konden speler draken-eieren vinden, waar baby draakjes uitkomen die je vervolgens kon opvoeden.

Een tweede vr-game die was bedacht is eentje genaamd 'DogWalkers'. De game met initieel codenaam 'Rover' draait om vijf teams die het tegen elkaar opnemen door gebruik te maken van reusachtige robothonden. 'DOG' stond voor 'Destructive Ordnance (on the) Ground'.

DogWalkers moest volgens Bleszinski wat weg hebben van World of Tanks/Tokyo Wars en was tevens geinspireerd door de film Fury.

Cliff Bleszinksi Rover concept

Tenslotte uit de baas en creatieveling van Boss Key zijn frustratie richting uitgevers. "Je pitcht een idee en het antwoord is vaak: 'het lijkt te veel op iets dat we al hebben'. Of: 'dit is niet te uniek dus we hebben er geen passend financieel model voor,'".

Bleszinksi zegt dat hij de uitgevers respecteert, maar dat het als artistiek persoon frustrerend is. Gisteren liet hij weten dat hij voor nu even tijd voor zichzelf neemt om te reflecteren en zich bezig te houden met zijn familie.

Dit artikel delen:

Lees meer

Gelekte Xbox One-cover van No Man's Sky duidt op verbeterde co-op Sony stopt productie van fysieke PlayStation Vita-games
3

Reacties op: Cliff Bleszinksi toont afgewezen concepten voor Boss Key-games

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • darkmanwls

    • 16 mei 2018 22:23
    Hij begint inmiddels een beetje een 2e Peter Molyneux te worden. Minder kletsen en pochen en je tijd eens besteden aan gewoon games maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 17 mei 2018 08:34
    @darkmanwls Uit zijn Tweet mag ik opmaken dat hij wel geprobeerd heeft andere gameconcepten te pitchen maar dat publishers geen interesse hadden.

    Overigens moet ik zeggen dat zoiets als DragonFlies mij een stuk meer had geïnteresseerd dan Lawbreakers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • glaned

    • 17 mei 2018 10:33
    "this is too unique so we can't do a proper financial model for it." =/= dit is niet te uniek dus we hebben er geen passend financieel model voor,'".

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.