jup jongens, het is weer zo ver. We mogen weer de nodige huilsmileys tevoorschijn halen voor een stukje oude cultuur. 3D Action Planet heeft ditmaal een artikel geschreven over de vreselijk ondergewaardeerde 'Crusader' serie. Jaja, Retro is in!

Het bijzondere aan deze serie waren de schitterende graphics en de ultieme gameplay. Je bestuurde namelijk een futuristische spion die allerlei opdrachten kreeg. Veel van de omgeving was op te blazen met behulp van een hoop wapens. Maar taktiek was ook erg belangrijk! Het was niet alleen maar actie!

Helaas is deze game nooit een groot succes geworden, vooral door de slechte marketing waardoor niemand het kende, maar ook door de vrij lastige besturingen en irritante stukken waar veel gesaved en weer geload moest worden.The objective in Crusader was simple: kill anything that moved, and stay alive. Of course, that's simplified quite a bit; you had various mission objectives such as rescuing resistance prisoners, bombing targets, and the like, but in the process of completing these objectives, you typically ran into a ton of opposition. This opposition came in WEC guards (who typically wielded any weapon that you yourself could carry), defense robots, and booby traps. Crusader was also one of the few games in which you were actually rewarded for killing the civilians (your reward, of course, was the fact that they wouldn't be able to go sound an alarm).

So what made the merciless killing so rewarding? The weapons, of course! Crusader had, hands down, some of the coolest weapons in a game to date. While you had the standard stuff such as machine-guns and rocket launchers, there were also such exotic weapons as laser guns, freeze rays, plasma rifles and other such fun guns. Some of these weapons had some really cool effects on enemies too, such as freezing, melting the skin, and exploding their corpses. Gooey!

Overigens heb ik een paar dagen terug deze game nog zien liggen in de schappen van de V&D, voor zeer weinig geld. Zeker een aanrader!