Nieuws
Spider-Man

Chrysler Building verwijderd uit Spider-Man: Miles Morales wegens kopierecht

Wel aanwezig in Spider-Man: Remastered

Geschreven door Jacco Peek op
Het Chrysler Building iswegens kopierecht verwijderd uit Spider-Man: Miles Morales. Dat meldt Game Informer.

Het gebouw nog wel aanwezig in Marvel's Spider-Man uit 2018, maar sinds het Chrysler in 2019 is verkocht aan het Australische Signa Group en RFR Holding LCC. uit New York is het gebouw verdwenen in Miles Morales - dat zich ook afspeelt in Manhattan. Hoewel het Chrysler Building nog te zien is in Marvel's Spider-Man Remastered, is het gebouw daar vervangen door een generieke wolkenkrabber.

Zeer waarschijnlijk heeft dat te maken met het auteursrecht. Net als in Nederland zijn de kunstzinnige aspecten van architectuur wettelijk beschermd, waardoor bezitters het gebruik ervan in media kunnen weigeren. Een officiële reden is echter niet gegeven.

Het Chrysler Building speelt een prominente rol in Marvel-media. Zo komt het voor in een groot aantal comics, de meest recente Spider-Man-film en drie van de vier Avengers-fims.

Links: Spider-Man Remastered, rechts: Miles Morales (bron: Game Informer)

Dit artikel delen:

Lees meer

Fortnite-spelers bevechten Galactus in aankomend evenement The Legend of Zelda: Majora’s Mask
9

Reacties op: Chrysler Building verwijderd uit Spider-Man: Miles Morales wegens kopierecht

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Pascal08

    • 22 november 2020 12:02
    Vermoeiend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 22 november 2020 13:33
    In Spiderman cartoon jaren 90 was het toch de basis van the kingpin

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Remco1988

    • 22 november 2020 14:13
    Wat een gedoe. Dat ze blij zijn dat hun gebouw in een spel zit

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 22 november 2020 14:17
    Nou ze hadden toch wel wat mooiers mogen maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 22 november 2020 14:44
    Normaal zou ik zeggen: Gewoon niet de game updaten, dan blijft deze erin. Maarja, een hoop mensen, inclusief ikzelf, hebben (nog) geen PS5 en als het wel zover is, zit deze update er natuurlijk in

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RR020

    • 22 november 2020 16:21
    Iedereen is zo lyrisch over de graphics van deze game… Ik vind het erg tegenvallen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 22 november 2020 16:49
    @RR020

    En wat vind je tegenvallen dan? Ik moet zeggen dat ik Red Dead Redemption 2 qua totaalplaatje en wat de NPC's en dieren doen (naast de graphics) echt gaaf vind. Meer van dat, naast weer mooiere graphics en meer FPS.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Heccer_NL

    • 22 november 2020 21:51
    @RR020 hoeveel uur heb je hem gedaan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 22 november 2020 23:33
    Beetje vreemd, dus een foto van een gebouw maken mag ook niet? Of alleen voor privé en mag ik hem niet verkopen? Ook niet over 100 jaar? Hoe zit het met oude gebouwen die al kapot zijn?

    Vragen vragen vragen. Het moet toch een eer zijn dat je gebouw in een game zit. Ik snap wel als ze het gebouw aangepast hebben en rare teksten en reclames op gezet hebben. Maar dat is hier toch niet het geval.