Unreal Tournament 2004, Doom 3, Far Cry en Half-Life 2 zijn de standaard games die voor het benchmarken van videokaarten en systemen gebruikt worden. Er zijn echter genoeg andere games die interessant zijn om als testmateriaal te gebruiken, zoals de stille hit van vorig jaar, Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay. De Starbreeze Engine waar het spel van voorzien is maakt gebruikt van 2.0 pixel en vertex shaders. Net als de meeste recente shooters kan het spel goed overweg met "normal maps", maar voor eigenaren van een GeForce 6 kaart is het mogelijk om soft stencil shadows aan te zetten, hoewel dit wel ten koste van de presaties gaat. Al met al genoeg opties voor een interessante benchmark.With so much going for it, we knew we had to find a way to incorporate the game into our test suite. But unfortunately, unlike DOOM 3, Half-Life 2, and Far Cry, Chronicles of Riddick doesn't provide a “timedemo” mode for benchmarking, nor does it provide demo recording/playback capability.

So how are we able to run consistent benchmarks with the game if we can't run 100% repeatable demos for playback? Simple, we improvised. Chronicles of Riddick has a number of areas within the game where you can attain consistent results, but we don't want to get into specifics, as we wouldn't like to see graphics card manufacturers tuning their drivers specifically for areas/maps that we list in this article. FiringSquad besloot een aantal van de nieuwste videokaarten met Riddick te testen, en was erg te spreken over het resultaat.