Chris Taylor zal bij de meeste gamers bekend zijn vanwege Dungeon Siege, de RTS fans onder ons zullen hem echter herkennen vanwege Total Annihilation, een van de beste RTS games allertijden. Het was een lange tijd stil rondom Total Annihilation, echter dit jaar werd bekend dat het Koreaanse Phantagram de rechten had om deel 2 te gaan maken. Er deden zelfs geruchten de ronde dat de bedenker van TA, Chris Taylor, zou meehelpen aan deze game. Dit zal echter niet het geval zijn, want Chris gaat zijn eigen RTS game maken. Volgens Taylor zal deze RTS net als een Hollywood actie film zijn, vol explosies, wapens en spannende verhaallijnen.GameSpy: One of the best parts of TA was the ability to feel as if you were in a 3D environment while playing in a top-down 2D game. I assume you plan to go full 3D this time around. Will you be building a new engine from the ground up or will there be things you can cannibalize from the Dungeon Siege engine? Chris Taylor: We'll take a lot of lessons that we learned while creating the Dungeon Siege engine, but for this game a new engine will be required. The interesting thing to note about the TA engine is that it was 3D, but you couldn't adjust the camera, which meant we got a lot of performance optimizations by pre-rendering the terrain, and not having to sort all the units and objects, which takes up a lot of CPU time. Net als het originele Total Annihilation, waarvan je hierboven een screenshot ziet, zal de nieuwe RTS van Chris Taylor zelfgemaakte en nieuwe units ondersteunen. Dit was een van de grote pluspunten van TA, wat na een paar jaar meer dan 500 verschillende eenheden had. De produktie van deze nog naamloze RTS begint pas in de lente van volgend jaar.