Nieuws
Super Mario Sunshine

Chris Pratt speelt Super Mario in aankomende animatiefilm

Film draait vanaf 21 december 2022 in Amerikaanse bioscopen

Geschreven door Michel Musters op
Acteur Chris Pratt verleent zijn stem aan Nintendo-mascotte Mario in de aankomende animatiefilm.

Dat maakte Nintendo bekend tijdens diens Direct-uitzending vannacht. Pratt is bekend van films als Guardians of the Galaxy, Jurassic World en Passengers. Ook gaf Nintendo een releasedatum voor de film: die moet vanaf 21 december 2022 in Amerikaanse bioscopen draaien. Een releasedatum voor Nederland is op moment van schrijven niet bekend.

Er werden ook diverse andere castleden onthuld. Zo verleent Jack Black zijn stem aan Bowser, Seth Rogen aan Donkey Kong, Anna Taylor-Joy (Queen's Gambit) aan Princess Peach en Charlie Day (It's Always Sunny in Philadelphia) aan Luigi.

Verder spreekt Keegan-Michael Key de stem in van Toad, Kevin Micahel Richardson de stem van Kamek, Fred Armisen de stem van Cranky Kong en Sebastian Maniscalco de stem van Spike.

Mario-bedenker Shigeru Miyamoto verscheen ook kort tijdens de Direct-uitzending. Volgens hem gaat Mario veel praten gedurende de film. De stemacteur die Mario in de games van stem voorziet - Charles Martinet - krijgt wel cameo's in de film.

Dit artikel delen:

Lees meer

Star Wars: Knights of the Old Republic komt dit jaar naar Switch Tactische rpg Triangle Strategy vanaf 4 maart 2022 uit op Switch
19

Reacties op: Chris Pratt speelt Super Mario in aankomende animatiefilm

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 24 september 2021 06:59
    chris pratt klinkt niet echt als mario, waarom niet gewoon de acteur die al jaren de stem van mario is. Of als ie nog leeft de acteur die de stem deed van new super mario bros super show.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 24 september 2021 10:13
    @hulstpower

    Misschien wou die acteur helemaal niet? Het is wel voorbarig te zeggen dat het niet goed gekozen is wang je weet de reden niet, en ook ken ik Chris Pratt zijn kunnen niet hoe goed hij is met typetjes. Dus ik ga er toch wel vanuit dat Nintendo goed overwogen heeft. Deze film gaat nogal wat betekenen. Wordt het een succes kan er een brug gemaakt worden naar meer, want dan voelt Nintendo dat game films wel kunnen van hun franchises. Maar als het faalt komt er nooit geen film meer denk ik.
    Dus ik ga ervaring dat Nintendo dit heel erg goed heeft overwogen en in hun gevoel de beste stem gekozen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 24 september 2021 11:02
    @watashi wa maurice desu. Ik weet niet of Nintendo dit heeft gekozen sinds het de stdui van minions is die de film maakt. En ik ken Chris prat ze stem en dat is voor mij geen Mario klaar dat is mijn mening.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 24 september 2021 11:25
    @hulstpower Miyamoto heeft veel inbreng bij de film.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 24 september 2021 11:48
    @Quintex Ja kwa verhaal en hoe het er uit moet zien, denk neit dat hij zich drukt maakt over alle stemmen dat doet de studio. Maar wie weet heb ik het wel helemaal mis, maar als ik chris prat hoor hoor ik geen mario, maar als er iets van een trailer was getoon of teaser met ze stem had ik misschien nu wel een andere mening.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 24 september 2021 12:18
    @hulstpower

    Je hoeft niet zo direct te verdedigen door te zeggen klaar dat is mijn mening. Ik wilde je mening niet beoordelen maar enkel dat ik toch wel aanneem dat Nintendo dit goed overwogen heeft en niet zomaar hun eerste stap in de film industrie sinds 20plus jaar zal wagen met een matige stem.

    Sorry als ik je het gevoel gaf dat ik je mening beoordeelde maar in mijn eigen verdediging wordt jou oorspronkelijk bericht meer gebracht als dat het gewoon een feit is.

    Maar ik bedoelde het niet verkeerd. Enkel dat we niet te snel conclusies moeten trekken. Want om deze film gaat veel hangen dus I kan me niet indenken dat Nintendo dit fout inschat.
    En anders gaan we de Japanse versie kijken. Hahahah

    Of de Nederlandse versie die er ongetwijfeld ook zal komen. Want animatie wordt altijd nagesynchroniseerd.
    Kans is zelfs dat we enkel de Nederlandse versie gaan zien, of de originele versie veel minder vaak screen time krijgt. Nou dan hoor ik liever Chris Pratt dan een Nederlandse versie dat weet ik nu al.

    Maar ik respecteer jou mening wel, maar laten we toch nog even afwachten en zien hoe het gaat worden.


    Wel ben ik het met je eens dat ik het ook jammer vind dat het weer een grote naam is. En die van Queens gambit wordt ook gevraagd omdat die van allerlei prijzen won. Staat leuk op de posters.

    Ik zie ook liever onbekendere stemmen, die ook via zulk films een kans maken in de industrie.
    Maar ik snap de keuze wel.
    Maar goed wat zou jij doen?
    Een film met namen waarbij je van te voren weet dat half de wereld gaat kijken. Of diezelfde film met namen die niemand interessant vind. Jij zou als je de kans had ook voor grotere namen kiezen omdat het niet gaat over liefdadigheid maar inkomen.
    So simpel is dr film en entertainment nu eenmaal. Hoe gepassioneerd we er ook over zijn het draait om geld.
    En gelukkig maar anders zou er nooit een project komen en hadden we nu nooit een switch , ps5 en Xbox series.
    Dus het is maar goed dat ze soms voor groot geld gaan.

    Ook al is dat wel soms jammer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 24 september 2021 12:26
    @watashi wa maurice desu. Sorry maar soms geef je hier je mening en men valt dat dan meteen aan als of ik een feit roep. Maar goed zoals ik zei ik vind chris prat geen mario, dit komt denk ik door de stem die hij heeft en de stem die ik ken die mario had in 80/90's cartoon en sinds de n64. En zoals ik net ook al hier onder ergens zei misschien zit ik helemaal verkeerd en doet chris prat het perfect. Maar vroeger hadden cartoons een stem acteur en die kunnen dat perfect tegenwoordig moet er in een animatie film een bekende acteur zitten en hoor je gewoon zijn stem, en dat vind ik beetje jammer soms is het goed maar soms hoor ik gewoon de stem bij het gezicht en vind ik het wat minder. Jack black als bowser vind ik dan wel weer heel vet luigi moet ik nog beetje aanwenen ook.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • brushaway

    • 24 september 2021 11:03
    @hulstpower Die spreekt wat one liners in, ik heb geen idee hoe zn acteurprestaties zijn. Bij Chris Pratt weet je dat dit wel goed zit. (En staat goed als naam op de posters).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 24 september 2021 11:06
    @brushaway Vooral dat laaste maar hij is geen mario voor mij, probeer dan meer een stem van de 90's cartoon te vinden, vind het zo wie zo niet altijd tof als bekende acteurs voice acting doen er zijn voice acteurs die het veel beter kunnen.
    Maar misschien heb ik het mis en nailed chris prat het maar ik heb me twijfels over zijn stem en hoe mario hoort te klinken

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robert-Frans

    • 24 september 2021 15:24
    @hulstpower Het is mogelijk dat de reguliere, wat hoge stem van Mario minder geschikt is voor (lange) dialogen en misschien zelfs dan al snel zou gaan irriteren.
    In de games beperkt Mario zich tot korte, enthousiaste uitroepjes, waarvoor de reguliere stem meer dan uitstekend geschikt is.
    Maar in een film moet je veel meer kunnen zeggen dan dat, met verschillende emoties, en al die tijd moet je stem gemakkelijk in het gehoor blijven liggen. Het kan dan geen 'stemmetje' meer blijven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 24 september 2021 15:37
    @Robert-Frans heb je de 80/90 cartoon gezien het hoeft geen hoge piep stem te zijn, die stem was ook heel goed. Als je het niet kent kijk op YouTube super Mario Bros super show maar even. En de stem in de tekenfilm serie was heel goed. Maar ik denk dat Chris prat niet zo stem. Heeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robert-Frans

    • 24 september 2021 17:11
    @hulstpower Ah, de nostalgie… natuurlijk heb ik ook die show gezien. Maar die stem is niet dezelfde als die van de huidige games en is ook een stuk lager.
    De vraag is of de acteur van toen nu uberhaupt nog helemaal dezelfde stem heeft; iemands stem kan nu eenmaal veranderen door de jaren heen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 24 september 2021 17:32
    @Robert-Frans klopt helemaal en weet is een hele andere stem, daarom zei ik ook waarom niet van de games of van de show.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 24 september 2021 09:11
    Ik heb er ook mixed feelings bij, misschien gaat het wel goed komen. Maar hopelijk verneuken de stemmen niet de film.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 24 september 2021 10:27
    Ik heb niets tegen Chris Pratt. Goede acteur. Maar nee, ik zie hem niet in de rol van Mario.
    De stemacteur van Mario zit ook in de film. Welke rol heeft hij dan? Iets zegt mij dat Mario niet eruit gaat zien als Mario in de games. Maar goed, die conclusie kan ik nog niet trekken zonder beelden gezien te hebben. Ik heb mijn verwachtingen bijgesteld om teleurstelling te voorkomen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    **Guitar_Hero**

    • 24 september 2021 15:09
    @ShadowKiller Ik weet niet of je het artikel gelezen hebt maar je gaat Chris Pratt ook niet zien in de rol van Mario, je gaat hem alleen horen.

    Een goede stemacteur kan goed omgaan met accenten / stem verandering dus ik wacht het sowieso graag af.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 24 september 2021 17:45
    @**Guitar_Hero**
    Ik heb het artikel goed gelezen. En ik heb er lage verwachtingen van na de bekendmaking van de cast. Hopelijk word ik aangenaam verrast.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • brushaway

    • 24 september 2021 11:01
    Het kan in ieder geval niet slechter dan de eerdere Super Mario film. Goede cast, ben benieuwd!
    Sonic was ook erg vermakelijk, dus ik gok dat Nintendo ook wel een toppertje af gaat leveren :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 24 september 2021 18:15
    Sonic was ook best een verrassend leuke film, ik ben dus benieuwd