We hebben ze de afgelopen jaren allemaal wel eens meegemaakt en weten hoe irritant ze zijn: cheaters. Net als het maken van illegale kopieeen is het een plaag die de gamesindustrie de afgelopen jaren steeds sterker is gaan merken.

Toch lijkt er tegen deze vorm van online vandalisme maar weinig tot niets bestand te zijn. Vooral omdat er altijd ergens wel een bug of leak aanwezig is die net door die ene techneut met een overschot aan vrije tijd gevonden moet worden. Met andere woorden: kan er online dus wel cheat-vrij gegamed worden?

News.com schreef een interessant artikel over hoe cheating de toekomst van het online gamen kan bedreigen.Rick Cortese knew he was in a dicey neighborhood, so he made sure he locked his doors before he went to sleep. But crooks still managed to loot his home, sucking valuable possessions right through the walls.

The theft happened in the virtual world of "Ultima Online," one of the first popular online role-playing games, but it was a headache nonetheless and an example of the kind of cheating likely to thwart game publishers as they try to push more customers online.

Although online worlds such as "Ultima Online" and "EverQuest" account for only a small chunk of the game industry today, it's a profitable chunk, accounting for $210 million in revenue last year. Game publishers and analysts expect the segment to grow significantly in the next few years--to as much as $1.8 billion in 2005 by some estimates. That's because online games based on popular franchises such as "The Sims" and "Star Wars" will start cropping up to lure mainstream consumers into the arena. Het hele artikel is op news.com te vinden.