Hagewood zegt: "Met betrekking tot de PsyNet-problemen en de game server-prestaties, zijn we het ermee eens dat de recente serverproblemen en lange matchmaking-tijden totaal onacceptabel zijn. We beiden onze excuses aan voor de kwaliteit van het spelen en we focu en alle beschikbare middelen om de PsyNet-capaciteiten en prestaties te verbeteren."
De eerste reden voor de problemen is volgens de CEO dat er problemen waren binnen Google Cloud, het platform waar PsyNet's database gebruik van maakt. Om dit te verbeteren is er een deel van het team toegewezen aan de database om de stabiliteit te bewaren. Ook zal er beter samengewerkt worden met Google-ingenieurs om problemen tijdens piektijden te voorkomen.
Daarnaast zijn de matchmaking-tijden te lang, terwijl er genoeg lege servers zijn om op te spelen. Psyonix onderzoekt de oorzaak van het probleem en zal dit jaar verbeteringen doorvoeren.
Tot slot veroorzaken sommige dedicated servers lag, terwijl dit niets te maken heeft met de connectie van spelers zelf. Om de problemen op te lo en investeert Psyonix in betere locale connecties, zoals extra servers over de hele wereld en interne manieren om de problemen eerder op te sporen.
Lees hier het uitgebreide bericht van Dave Hagewood. De nieuwe Dropshot-modus voor de game werd vorige week gelanceerd.