Cellfactor Revolution, eerst gewoon Cellfactor genaamd, is begonnen als tech-demo voor de Ageia PhysX chip. Deze chip fungeert als een soort van grafische chip, maar dan voor.....physics. De game begint nu werkelijk op op een game te lijken, hoewel de voornaamste reden nog steeds het showen van de physics blijft.
De game zal voornamelijk draaien om de multiplayer mode met de standaard Deathmatch en Capture the Flag, maar ook met een aantal nieuwe modes die inspelen op de unieke aard van de game. Check hieronder een aantal nieuwe screenshots van de game.
Reacties op: Cellfactor pics tonen indrukwekkend staaltje destructie
MastR-12
AN ALIEN
Chris76
minus0ne
Toine Berbee
Lord Vampire
Proflax
rbenny
MartialArd
Daar komt bij dat ik niet geloof in een aparte kaart voor physics. Met een Physics kaart krijg je bij een niet high end systeem framedrops omdat de videokaart alles wat de ageia op het beeld laat stuiteren moet renderen.
Dual Core lijkt mij een betere optie hiervoor.
SgtH3nry3
SgtH3nry3
Maar die hebben ze ook niet nodig, want ze kunnen één van hun cores/SPE's gebruiken voor de physics berekeningen, ook al is deze een stuk langzamer.
SgtH3nry3
Tenzij deze helemaal voor physics geoptimaliseerd word (e.g. betere FPU) maar dan blijft er maar weinig CPU over…
MartialArd
Als je ook bedenkt dat ATI er ook al mee bezig was, en AMD nu ATI heeft gekocht… Ik denk dat Ageia een kort leven beschoren is.
Game_God
anonymous
inoj
SgtH3nry3
Geen collision detection, of deflection/deformation processing,
Dus meer een animatie vervanger dan een ragdoll engine, laat staan heuze physics engine.
Besides, Ageia staat ook heus niet stil hoor.
De PhysX chip is gebouwt met de 130nm procédé, en men verwacht dat het niet lang meer duurt voordat een 65nm/45nm versie komt die qua oppervlakte ongeveer even groot is of iets kleiner.
Do the math.