Nieuws
Cyberpunk 2077

CD Projekt Red wil niet dat mensen Cyberpunk 2077 te vroeg streamen

Anders sturen ze de MAX-TAC op je af

Geschreven door Michel Musters op
CD Projekt Red waarschuwt dat mensen beelden van Cyberpunk 2077 niet te vroeg mogen uitzenden.

Alle streams, Let's Play-uitzendingen of andere gameplayclips die voor de release van de uiteindelijke game worden uitgezonden, worden indien mogelijk offline gehaald, zo meldt het bedrijf in een statement.

"We komen steeds dichter bij de lancering en sommigen van jullie zullen Cyberpunk 2077 voor lancering weten te verkrijgen. Het is moeilijk voor ons om dit voor elkaar te krijgen, maar we willen dat alle gamers overal ter wereld dezelfde spoilervrije ervaring hebben. Er mag voor 9 december 12:00 uur geen content rondom de game worden geplaatst. We sturen MAX-TAC (je weet wel, de mannen die video's offline halen) naar iedereen die dit toch doet. Na die datum zouden we het geweldig vinden als je zoveel mogelijk streamt!"

MAX-TAC is de naam van een subgroep binnen de politie in Cyberpunk 2077. Het is bedoeld als knipoog, maar tegelijk maakt de ontwikkelaar hiermee duidelijk dat het video's en streams die te vroeg online gaan offline zal proberen te halen.

Cyberpunk 2077 komt op 10 december uit voor pc, PlayStation 4 en Xbox One, maar is via backward compatibility ook speelbaar op PlayStation 5 en Xbox Series X en Series S. In 2021 moet een next-gen update uitkomen. Op release komt de game ook naar Google Stadia.

Dit artikel delen:

Lees meer

Next-gen update Fifa 21 is vroeger dan verwacht uitgekomen Fall Guys elf miljoen keer verkocht op pc, Doomguy komt mogelijk naar game
9

Reacties op: CD Projekt Red wil niet dat mensen Cyberpunk 2077 te vroeg streamen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 3 december 2020 15:11
    Ze kunnen zoveel willen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Red Dead Demon

    • 3 december 2020 15:48
    Backward compatibility van PS4 naar 5?

    Staat dit niet verkeerd om?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 3 december 2020 19:08
    @Red Dead Demon Het is dan ook feitelijk "forward compatability"..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Breadpit

    • 3 december 2020 16:04
    Zou funny zijn dat MAX-TAC in het echt dan op je deur staat te bonken beetje zoals de swat raids tijdens livestreams… zou goede publiciteit zijn. Niet dat dat nog nodig is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pascal08

    • 3 december 2020 21:03
    Nice, er zijn een boel games die ik bijna had gekocht maar dankzij Youtubers die games een dag of 4 eerder hebben had ik zoiets van is dit het? Ik erger me dan ook een beetje aan dit spelletje dat zogenaamde “influencers” games soms dik ver van te voren laten zien en spelen.
    Dus ik ben iig blij dat ik lekker zelf mag ervaren hoe deze game bij mij binnenkomt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 4 december 2020 14:05
    @Pascal08 je hoeft dat niet te kijken toch? Ik zie nooit content van tevoren, daar kies je toch zelf voor?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pascal08

    • 4 december 2020 15:13
    @-it- Nee ik wordt gedwongen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hetleveniseenzurebom

    • 4 december 2020 05:54
    Hmm , uitermate verdacht.
    Hebben ze wat te verbergen? Loopt het allemaal toch niet zo soepel? Barst het van de bugs? Ziet er toch allemaal niet zo mooi uit? Is het daarom dat streamers het niet mogen laten zien? 🤔

    Na al die keren uitstel heb ik mijn pre-order sowieso geannuleerd.

    Ben uitermate benieuwd naar de reviews en spelers ervaringen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robert-Frans

    • 4 december 2020 09:16
    @hetleveniseenzurebom Nee hoor, zoiets heet een embargo en is heel gewoon in de journalistiek. Georganiseerde nieuwsmedia als Gamer.nl hebben daar soms ook mee te maken als zij hun reviewexemplaar eerder krijgen dan de releasedata om zo tijdig de review te kunnen publiceren, alleen kunnen zij bij embargobreuk door het betreffende bedrijf daar gemakkelijker direct op aangesproken worden dan influencers.
    Hier gaat het dan ook zelfs niet om eerder uitgereikte kopij door de developer, maar om kopij waar men mogelijk te vroeg de hand op zou kunnen leggen.

    Ook buiten de gameswereld zijn embargo's vrij normaal. Soms krijg je als nieuwsmedium het nieuws eerder te horen dan de rest en is het de bedoeling dat je het pas naar buiten brengt op een vastgestelde datum.
    Zo krijgen de belangrijkste nieuwsmedia bijvoorbeeld de Troonrede van tevoren uitgereikt, zodat ze die direct na het uitspreken ervan kunnen publiceren en duiden, maar dan dus wel pas ná het uitspreken ervan.