CD Projekt Red wil intern balans tussen werk en privé verbeteren

CD Projekt Red wil intern balans tussen werk en privé verbeteren

CD Projekt Red wil er voor zorgen dat de balans tussen werk en privé bij zijn werknemers meer in balans is.

Dat laten mede-oprichter Marcin Iwiński en Cyberpunk 2077-regisseur Adam Badowski weten in een interview met Kotaku. Iwiński: "We staan bekend - laat mij even nederig zijn - we staan bekend om het behandelen van gamers met respect. Ik wil dat we ook bekend komen te staan voor het behandelen van ontwikkelaars met respect."

Hij vervolgt: "We werken er al een tijdje naartoe... we willen menselijker zijn en mensen met respect behandelen. Als ze een tijdje vrij nodig hebben, kan dat. Niemand zal er raar van opkijken." Badowski laat daarnaast weten dat dit voor hem persoonlijk ook voordelen heeft. "We worden ouder, en de meeste mensen die verantwoordelijk zijn voor de crunch-periode hebben al een gezin en kleine kinderen, en zij denken er precies hetzelfde over."

CD Projekt Red werkt op dit moment zover bekend aan twee games, waaronder Cyberpunk 2077. Hoewel er geen releasedatum is voor het spel, is Cyberpunk al geruime tijd in ontwikkeling. Het is de vraag of de Poolse ontwikkelaar inderdaad de gevreesde 'crunch' voor release kan vermijden. "Natuurlijk zijn er bepaalde momenten dat we harder moeten werken - ik denk dat de E3-demo een goed voorbeeld is", aldus Iwiński. "Soms hebben we unieke specialiteiten, unieke werknemers, en we kunnen hen niet klonen. Ze moeten aan erg specifieke dingen werken. En dan moeten we ze vragen om meer tijd er aan te besteden, omdat er geen andere manier is."

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077 kopen?

Kopen voor Playstation 5

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Gamers moeten meer geduld hebben, dan is er ook geen gehaast met ontwikkelen. Aan de andere kant is een release datum wel handig zodat je kan plannen.

0
test

@HunterSeeker hoewel het hedonisme (laten we het houden op recht op genot) hedendaags zo normaal is geworden (Facebook, Netflix, Spotify, Gamer.nl ;) om maar een paar voorbeelden te noemen), maar ik denk dat aandeelhouders een dikkere vinger in de pap hebben als het aankomt op druk om iets op te leveren.

0
test

Het voornemen is goed. Dat betekend dat gamers misschien iets meer geduld moeten hebben. Heb ik er wel voorover. Wanneer je je personeel met meer respect behandeld en tijd en ruimte geeft ga je ook een beter eindproduct krijgen. Geloof ik heilig in.

0

Aanbevolen voor jou