'Cyberpunk 2077-side quests krijgen elk een sterk plot' | Gamer.nl

'Cyberpunk 2077-side quests krijgen elk een sterk plot' | Gamer.nl

Ontwikkelaar CD Projekt Red wil dat alle zijmissies in Cyberpunk 2077 ervaren worden als op zichzelf staande verhalen. Volgens de ontwikkelaar mag geen enkele quest aanvoelen als 'filler'.

Volgens ResetEra wordt in de laatste editie van Edge Magazine besproken welke rol side quests moeten krijgen in Cyberpunk 2077 volgens CD Projekt Red:

"Elke kleine quest moet een sterk verhaal zijn. We willen voorkomen dat side quests maar bijzaak zijn om het spel uit te spelen, een tu endoortje puur bedoeld om de tijd te overbruggen tot de volgende opdracht die er wel echt toe doet."

"We vinden het belangrijk mi ies op veel verschillende manieren zijn op te lo en. We gaan hierin verder dan gebruikelijk in videogames. Onze filosofie voor quest-design is dat de speler niet geremd wordt: als de speler iets logischerwijs kan doen, dan moet dit kunnen, en anders moeten we een goede reden geven waarom dit niet mogelijk is."

Cyberpunk 2077

Verder beschrijft CD Projekt Red de grote hoeveelheid aan keuzemogelijkheden die de speler heeft. Zo kan de speler ervoor kiezen om direct met het geld van DeShawn er vandoor te gaan, maar dan later de consequenties onder ogen te moeten zien.

Eerder werd er een gameplayvideo uitgebracht voor Cyberpunk 2077, waar vele aspecten van de game gedemonstreerd zijn.

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou