Nieuws

Bonussen CD Projekt Red-werknemers niet meer gebonden aan reviews Cyberpunk 2077

Ontwikkelaar 'neemt verantwoordelijkheid'

Geschreven door Jacco Peek op
CD Projekt Red neemt haar verantwoordelijkheid voor de 'tekortkomingen' van Cyberpunk 2077. Dat schrijft Adam Badowski, studiohoofd en regisseur van de game, volgens Bloomberg in een interne mail.

Daarmee doelt Badowski waarschijnlijk op de tegenvallende prestaties van de game op de PlayStation 4 en Xbox One, alsmede de hoeveelheid bugs in alle versies van de game.

Daarom zou ook het bonussysteem voor werknemers zijn aangepast, waarbij Cyberpunk 2077 minstens een gemiddelde reviewscore van 90 moest scoren. Normaliter reikt CD Projekt Red fysieke logo's van de studio uit aan werknemers die dat 'verdienen', die vervolgens worden omgezet in bonussen als de game aan bepaalde criteria voldoet.

"Aanvankelijk hadden we een bonussysteem dat zich richt op de beoordeling van de game, maar na overwegingen denken we dat die maatregel onder de huidige omstandigheden niet eerlijk is", zegt Badowski in de mail.

"We hebben de moeite en complexiteit bij het maken van deze game onderschat, en jullie hebben alles gedaan om een ambitieuze, speciale game te maken."

Op Gamer.nl werd de pc-versie van de game beloond met een 8. Verwacht volgende week een overzicht van ervaringen met de consoleversie.

Dit artikel delen:

Lees meer

Is Cyberpunk 2077 matig? - Gamer.nl Podcast 311 Oddworld Inhabitants: 'Verwacht begin 2021 releasedatum Oddworld: Soulstorm'
25

Reacties op: Bonussen CD Projekt Red-werknemers niet meer gebonden aan reviews Cyberpunk 2077

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • RR020

    • 13 december 2020 11:49
    Volgende week de review met de console versie…. Nou hou de tissues maar bij de hand want het is huilen van het lachen of huilen van verdriet zo slecht! Last gen is beschamend slecht en next gen is alsof ik een 5 jaar oude PS4 game speel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Derper

    • 13 december 2020 11:55
    @RR020 Jammer om te horen dit na al die hype. Op mijn pc speelt het soepel, ziet er prachtig uit en heb nog maar en hand vol aan bugs gezien. Ik ben wel onder de indruk van deze game tot nu.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 13 december 2020 13:19
    @niqomipa ok thanks denk dat ik deze inderdaad op de serie x ga spelen. Als ik mijn backlog wat weg gewerkt heb

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 13 december 2020 13:59
    @niqomipa ik had op pc 1 bug tot nu toe en dat was alleen in een bepaalde cutscene.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 13 december 2020 12:46
    @RR020 Ga alsjeblieft wat met de graphics settings klooien want ik begrijp eerlijk gezegd niet waar je het over hebt. Patch 1.04 heeft de grootste ellende opgelost, het lijkt me dat je ervaringen pre-1.04 zijn? Zit op de PS4 Pro en het ziet er gewoon goed uit met de film grain en chromatic aberration uit. 30fps wordt ook vaker wel dan niet gehaald volgens mij, de fps stoort me iig niet. Het even bevriezende beeld bij een nieuw gebied ingaan is jammer maar er valt mee te leven. Na acht uur spelen twee crashes. No biggie. Wat niqimipa ook zegt, soms wat wacky npc's maar verder niks geks meer..

    Gewoon halen die hap als je PS5/PS4 Pro/ Xbox OneX/SeriesX/S hebt. Base PS4 en Xbox One is waar de echte problemen huizen wat ik begrepen heb. De gameplay is de aanschaf meer dan waard! Vette game!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RR020

    • 13 december 2020 12:49
    @clandestine666 De game is prima te spelen… Mooi compliment voor een game die zo ia gehyped. De game is ook te spelen op bv een Series X en PS5. Maar prima te spelen is niet goed genoeg voor zo een game! Er is ook gezegd dat de game top zou draaien op de PS4. Als je dit enigszins goed zou willen laten draaien en PS5 wil benutten dan praat je over een remaster. En geloof mij, de focus ligt nu niet op de next gen upgrade maar om alle narigheid op te lossen wat er nu speelt.
    Kijk naar de review van digital foundry, de resolutie is max 1200p op de PS5 met veel drops. Kijk naar de problemen met HDR en de review hierover van Vincent Teoh. HDR werkt totaal niet omdat het protocol totaal verkeerd ia ingezet. Het ia nog geen eens HDR.
    Dus het speelt prima… met lacky resolutie, je moet HDR uitzetten en SDR spelen anders is het echt afschuwelijk, is gewoon zwaar onvoldoende.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 13 december 2020 13:10
    RR020 Dat klopt, HDR staat bij mij ook uit, maar dat komt omdat ik de PSVR v1 er tussen heb hangen dus ik weet niet beter. Je kan niet alles hebben, hè.🙃 Als ik een PS5 heb gaat het wel standaard aan. Er is absoluut veel werk aan de winkel nog, maar ik geniet er van wat er nu is.

    Als fan van westerse rpg's ben ik wel gewend geraakt aan wat gestotter en geglitch door de jaren heen.. Mass Effect, de Fallouts, Skyrim, onlangs nog The Outer Worlds.. Ook Zelda BotW heeft z'n fps problemen. Allemaal twijfelachtige optimalisatie en ik vind ze geweldig. Bottomline is eigenlijk dat het subjectief is of je je eraan stoort of niet. Cyberpunk is net uit, over een paar maanden hoor je niemand meer over slechte prestaties, zie The Witcher 3.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 13 december 2020 14:44
    @RR020 maar wat verwachten mensen dan van de nieuwe consoles. 4k en 120 fps? Computers van 10 duizend euro kan dat niet eens draaien. Ik heb een 2080ti draai op 1440p en heb 45 fps met full speed door de stad en gemiddeld 55 a 60 fps. En dat was ook mijn verwachting.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RR020

    • 13 december 2020 15:50
    @GoofyZ3 ik verwacht 4K met 30 fps en geen 1200p.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Stingeling

    • 14 december 2020 14:26
    @RR020 PS4 is inderdaad om te huilen. Grafisch ga je 10 jaar terug in de tijd en het spel stikt van de bugs/haperingen.
    Ook het menu bedienen met een cursor die je via de thumbstick bedient blijf ik raar vinden. De default controller settings zijn enorm slecht om mee te schieten. Moet je aardig wat aan tweaken met advanced settings.

    Laatste update heeft een hoop blur eruit gehaald maar het spel ziet nog steeds slecht uit.

    Ik sta regelmatig voor een ultra low quality model te wachten tot de HQ versie geladen is.

    Elk item wat ik vendor hapert en elk item wat ik aan/uit trek duurt secondes.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bayek79

    • 13 december 2020 12:10
    Werkt nu met de 1.04 patch prima op de ps4 pro.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 13 december 2020 12:51
    @Bayek79 Helemaal mee eens!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aquemini

    • 13 december 2020 12:36
    Voor mij is dit een dikke 9,5. Het zou een 10 zijn geweest als de game bugvrij was geweest, terwijl deze over het algemeen erg meevallen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    D4rKy28

    • 13 december 2020 13:10
    Game is een regelrechte ramp atm, not worth the money. Ik heb hem geprobeert op de pc het nog nog erger dan een launch game van bethesda.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 13 december 2020 13:18
    @D4rKy28 🤷‍♂️

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Whitewolf1988

    • 13 december 2020 15:11
    @D4rKy28 waar heb je het over, de pc versie is echt dikke prima. Of je probeert het te draaien op een celeron laptop icm shared graphics.

    Heb er nu een uur of 15 inzitten en de kleine foutjes die ik ben tegengekomen kom je ook tegen in een game als GTA.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RR020

    • 13 december 2020 18:16
    @D4rKy28 Ik vind de pc versie juist een 9,5!! De console versies zijn waardeloos!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ronnet_2

    • 13 december 2020 13:21
    Na de patch werkt de game prima op de originele Xbox One. Sneu dat ze deze hotfix op launch day niet voor elkaar hadden want nu is de sfeer gezet. En dat terwijl de game nu prima draait zonder texture pop ups and met stabiele FPS. Je kunt nu zonder grafische glitches rondlopen in de city center. Alleen bij grote gevechten heeft de framerate een uitdaging, maar niets dramatisch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ebiker

    • 13 december 2020 16:02
    Pff, complex, probeer maar eens een chip van 7.5 miljard componenten te maken (mijn vakgebied). Zo eentje dat als je een foutje maakt je meteen een miljoen euro en 3 maanden verder bent voor een update.
    Software is lang zo moeilijk niet. Het probleem is dat alles gisteren af moet omdat marketing dat zegt… alle klachten over 2077 kan je CD Red vol aanrekenen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • AyhO

    • 13 december 2020 16:41
    Ik zit op de ps4 pro. Ik vind het helaas niet prima spelen. Qua graphics en fps heb ik niks te klagen maar er zitten aantal echt irritante bugs in.

    Stick strafing en nee mn joystick is niet stuk.

    Wapens die opeens niet meer willen schieten. Na restarten is het meestal weer goed.

    Quests die niet meer door gaan maar gewoon vast lopen. Alweer restarten zodat je verder kan.

    aantal keer crash gehad naar de OS.